Protiválečnými billboardy prezidentský kandidát Andrej Babiš (ANO) chybu nedělá, lidé totiž přirozeně touží po míru. V pořadu 360° na CNN Prima NEWS to řekl bývalý ministr zahraničí Cyril Svoboda (KDU-ČSL). Ekonom Jan Švejnar připomněl, že podpora Ukrajiny je ze strany české veřejnosti stále vysoká, rychle však klesá.
„Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat. Ne voják,“ hlásá Babišova venkovní reklama, se kterou se mohou lidé od neděle potkávat u českých silnic. „Billboardy mají ukazovat, že v něm pořád zůstává dost energie,“ řekl Svoboda.
Evropské volby
„Téma může rezonovat. Chce od protikandidáta slyšet, co on na to. Lidé přirozeně touží po míru. Ve třicátých letech byl Chamberlain vítán ovacemi (za podpis Mnichovské dohody, pozn. red.), kdyby byly volby ještě v roce 1938, famózně je vyhraje,“ vzpomínal Svoboda na události, které předcházely druhé světové válce.
Přestože se téma Babišovy kampaně může jevit jako překvapivé, má podle Švejnara logiku. „Je relevantní. Podpora Ukrajiny je u nás jedna z nejvyšších ve světě, ale lidé mají podle průzkumů stále větší obavy, abychom se nedostali do konfliktu a Babiš snaží se ukázat, že on by Česko do války nedovedl,“ sdělil ve vysílání CNN Prima NEWS.
„Andrej Babiš potřebuje získat některé voliče odstupujících kandidátů, kteří by jinak přešli k Pavlovi. Chce vést důraznou kampaň, aby se odlišil od něj. Snaží se ukázat, že je rázný. Pavel zůstává klidný a vede klidnou kampaň. Babiš mluví konkrétně a snaží se zdůraznit, co učinil jako premiér,“ doplnil Švejnar.