
Mladík podezřelý z plánování vražd v Plzni měl na seznamu tisíce jmen. Do vězení zřejmě nepůjde
Stát plánuje intenzivnější kontroly technického stavu vozidel v provozu ve spolupráci s policií a Centrem služeb pro silniční dopravu (CSPSD). Od 1. července příštího roku vznikne z CSPSD nová Inspekce silniční dopravy (INSID), která bude moci provádět technické kontroly vozidel a kontroly postupu stanic technické kontroly (STK) a stanic měření emisí (SME). Bude moci zastavit vozidlo, ukládat pokuty na místě, nebo zabránit další jízdě. Novinářům to řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Předseda Asociace STK Luděk Šíp sdělil, že jeho organizace plány ministerstva podporuje.
Zatímco dnes se povinná prohlídka auta na stanicích technické kontroly (STK) zaměřuje především na evidenční údaje a mechanické schopnosti vozu, v blízké budoucnosti by ve velké míře mělo dojít i na elektroniku a bezpečnostní systémy. Diskutuje se také o změně časového intervalu kontroly na kilometrový či o měření tloušťky plechů.
I když zákon dovoluje vyjet na letních pneumatikách bez omezení už od 1. dubna, počasí stále přálo spíše zimnímu obutí. To se s příchodem Velikonoc definitivně změní. Jak se letní pneumatiky liší od těch zimních a které značky si v letošních testech vedly nejlépe?
V budoucnu by technickou kontrolou nemuselo projít příliš hlučné auto či motorka. Ministerstvo dopravy totiž zvažuje zavedení nového parametru – hodnoty hluku. Chce tak zabránit tomu, aby jezdila vozidla s tuningovou úpravou motoru či výfuku.
Německá organizace TÜV zabývající se testováním produktů všeho druhu, za účelem ochrany lidí a životního prostředí proti různým nebezpečím, zveřejnila každoroční statistiku „TÜV Report 2021“. Ta odhaluje spolehlivost jednotlivých automobilů počítanou na základě vyhodnocení výsledků technické kontroly vozidel ve všech podnicích TÜV v Německu. Nejlépe si vedly Porsche a Mercedes, nejhůře Dacia. Škodovka si udržela střed tabulky.
Pokud vám propadla technická kontrola u vašeho auta, nemusíte se bát pokuty. Ministerstvo dopravy prodloužilo její platnost o sedm měsíců. Tedy pouze v případech, kdy původní oprávnění mělo skončit mezi 1. únorem a 31. srpnem letošního roku.