I přes koronavirovou krizi zůstává modernizace dálnice D1 prioritou. CNN Prima NEWS to řekl ministr dopravy a průmyslu Karel Havlíček (za ANO). Prý splní slib a dohlédne na to, aby byla D1 do konce roku 2021 hotová.
Kolony aut se staly tradičním koloritem, který provází řidiče při cestách po D1 mezi Prahou a Brnem. V posledních měsících se ale víc řešil boj s koronavirem. Podle Havlíčka se navzdory krizi na dálnici pracovat nepřestalo.
„Není to zpožděné. I v době koronakrize jsme si hlídali všechny termíny, motivovali jsme firmy, aby to dostavěly. Nezaseklo se to, D1 se opravuje na sedmi úsecích, celkem jde o 71 kilometrů,“ řekl CNN Prima NEWS Havlíček.
Ministr dopravy Karel Havlíček Zdroj: Facebook.com
Kolona na D1 z 30. března 2018 Zdroj: Profimedia.cz
Karel Havlíček převzal resort dopravy po Vladimíru Kremlíkovi. Zdroj: Ministerstvo dopravy
Dálnice D1 se momentálně opravuje na sedmi úsecích. Zdroj: Ministerstvo dopravy
Modernizace dálnice má být hotová na konci roku 2021. Zdroj: Profimedia.cz
„Snažíme se provádět práce, které provádět lze. Obecně nás trápily nedostupné výrobní kapacity ze zahraničí, zejména ze Slovenska. Kvůli koronaviru jsme pracovali ve ztížených podmínkách s výrazně menším počtem lidí, než jsme původně plánovali,“ uvedl Ludvík. Práce se ale prý nezastavily.
Podle Havlíčka by mohla pomoct slabší doprava. „Částečně nám pomohlo, že nebyl takový provoz a léto možná nebude tak vytížené. V každém případě D1 je pořád priorita a platí, že do konce roku 2021 bude hotová,“ uvedl ministr.
Tlačí prý na to, aby ve stejném termínu byla hotová i dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové. S její dostavbou se původně počítalo až na konci roku 2022.
Dan Ťok a kalamitní sníh
Snad největší kolaps na D1 nastal v prosinci 2018, kdy kvůli hustému sněžení někteří řidiči uvízli na úseku mezi středními Čechami a Vysočinou ve směru na Brno až na 14 hodin.
Tehdy byl ministrem financí Dan Ťok (za ANO), který proslul větou, že ministerstvo nečekalo, že 16. prosince přijde kalamitní sníh.
D1 je nejstarší a nejdelší dálnicí v České republice. Po dokončení má spojovat Prahu, Brno a Ostravu.