Českou kvalitu nenahradíš II. - Obuv KTR a MPO
Koupě bot nejmladším členům rodiny je těžkým oříškem v mnohých českých domácnostech. Zásadní roli při jejich výběru hraje nejen cena, ale také zdravý vývoj nohou našich dětí, který má vliv na chůzi i držení těla po celý zbytek života. Jak se na trhu zorientovat a kterému výrobci dětské obuvi důvěřovat? Pomoc nabízí Národní program Česká kvalita a především pak osvědčení kvality, která jsou v jeho rámci jednotlivými správci značek udělována. Certifikát zaručující nadstandardní kvalitu dětské obuvi už dlouhých 14 let vlastní i společnost KTR.
Značka Česká kvalita udělovaná Ministerstvem průmyslu a obchodu je už dlouhou řádku let ukazatelem a současně také garantem spokojenosti nejen českých zákazníků. Značek kvality je aktuálně v Národním programu Česká kvalita celkem 22 a mezi nimi najdete i značku Zdravotně nezávadná obuv – bota pro Vaše dítě „ŽIRAFA“. A právě jejím nositelem je i KTR Obuv, která je v oblasti obutí dětských nožek dlouholetým profesionálem. „Jsme rádi, že jsme ocenění získali. Je to pro nás oceňující i zavazující. Zavazující v tom, že musíme dělat i nadále kvalitní obuv, starat se o to, aby použité materiály byly konstrukčně i hygienicky v pořádku, a to je náš hlavní cíl,“ říká Antonín Žirovnický, majitel společnosti.
Národní program Česká kvalita
Národní program Česká kvalita existuje pod vedením Ministerstva průmyslu a obchodu již více než dvacet let. Jeho garantem je vláda ČR, program je zároveň součástí Národní politiky kvality ČR. Hlavním úkolem je podpora osvědčených výrobků a služeb. Pomáhá zviditelnit vybrané, a především ověřené výrobce a dodavatele na trhu, kteří v současnosti nabízejí zákazníkům nepřeberné množství služeb a zboží. Tím přispívá ke spokojenosti zákazníků, kteří tak nekoupí „zajíce v pytli“.
Zdraví nohou se vyplatí hlídat od začátku
Statistiky mluví jasně – až třetina českých dětí nastupuje do škol s poškozenýma nohama. Zásadní vliv na to má právě vhodně zvolená obuv. I proto je nezbytné, aby všichni zaměstnanci obuvnické společnosti KTR byli patřičně vzdělaní. Velmi často jsou to totiž prodejci, kteří pomáhají rodičům s výběrem prvních i dalších botiček.
„98 % dětí se rodí se zdravýma nohama, ale do dospělosti dochází pouze 30–35 % lidí, o kterých se dá říct, že mají zdravé nohy nebo zdravou stavbu těla. Mnohdy je to způsobeno právě touto obuví. Jestliže obuv nevede v kolmém směru, dochází k vybočování nohou. To má vliv na celou stavbu těla, vybočování páteře a v dospělosti potom dochází k nemalým problémům,“ vysvětluje problematiku Antonín Žirovnický jasně a srozumitelně všem, kteří v ní tápou.
Poznat vhodnou obuv můžeme všichni
Nápovědou, že v rukou drží jednu ze správných variant botiček, může být rodičům i visačka s obrázkem žirafy. Právě to je znamení, které dává na srozuměnou, že obuv splňuje nejen ortopedické parametry, ale také hygienické, mechanické a bezpečnostní podmínky. Správná obuv se ale dá vytipovat třeba i osaháním:
„Je potřeba, aby se rodiče zaměřili na konstrukci obuvi. Když vezmou obuv do ruky a sáhnou na patu, vždy by měl být tuhý opatek, protože to je základ pro správné vedení dětské nohy a správný vývoj chodidla.“
A správce značky - Česká kožedělná a obuvnická asociace, která plnění přísných standardů, bedlivě sleduje, dodává: „Základem zdravého obouvání je i správná proporcionalita obuvi a její velikostní označení nejen délkové, ale i šířkové. Střihové a konfekční provedení obuvi pak hodnotí lékař – ortoped a další odborníci. Nikde nesmí být např. hrubé švy, které by dětskou nohu mohly poškodit, obuv musí mít prostornou špičku, musí být flexibilní v oblasti prstních kloubů. Samozřejmostí je, že obuv musí být vyrobena z hygienicky nezávadných materiálů, což firma dokazuje atesty ze zkušebny. Navíc na dětskou obuv jsou používány přírodní materiály jako jsou useň či textil, zimní obuv je pro zvýšení pohodlí při nošení vybavena klimamembránami.“
A kdo si přece jen není jistý, může se poohlédnout po botičkách se zmíněným symbolem žirafy. „Tento symbol propůjčuje Česká obuvnická kožedělná asociace firmám a producentům, kteří si nechají svoji obuv nadstandardně certifikovat. Samozřejmě dobrá obuv není levná, takže člověk mnohdy musí bojovat i s cenou. Ale já říkám, jestliže jde o zdraví dětí nebo obecně člověka, tak ta cena by měla být až na druhém místě,“ má jasno Antonín Žirovnický.
A tento názor podle reakcí sdílí i sami zákazníci. „Za celou dobu jsme na firmu Konsorcium T+M s.r.o. neměli jedinou stížnost. Veškeré reference zákazníků jsou vždy jen pochvalné. Ke spokojenosti zákazníků určitě přispívá i kvalifikovaný prodej a poradenství zákazníkovi, které firma zajišťuje a které jsou pro rodiče dětí rovněž velmi důležité,“ potvrzuje Česká kožedělná a obuvnická asociace.
Značky kvality zařazené v Národním programu Česká kvalita
Více informací v rámci udílení osvědčení kvality v roce 2022 naleznete ZDE.