Vlak ze Šumavy se proměnil v pekelný skleník, lidé za utrpení dostali 30 Kč. ČD situace mrzí

V noční můru se pro cestující proměnila v srpnu jízda vlakem Českých drah. Během výletu z Českého Krumlova do Prahy v kupé, kde cestoval pan Karel s rodinou, nefungovala klimatizace a nešlo otevřít okno. Syn jeho partnerky měl kvůli úmornému vedru ve vlaku dokonce zkolabovat. Nabídnutá kompenzace národním dopravcem v podobě 30 korun je následně zaskočila. O případu informoval web TN.cz. Nepříjemnosti ve vlaku IC 534 potvrdila i mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová, která zároveň osvětlila, jak v takových případech postupovat.

Ke znepokojivé situaci došlo během parného srpnového dne, kdy se ve vlaku mířícím z Českého Krumlova rozbila klimatizace a nebylo možné ani stáhnout okna. Z kupé se podle svědectví cestujících, které přinesl server TN.cz, stal brzy rozpálený skleník a mělo dokonce dojít ke zkolabování dítěte.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Strojvůdce sabotující koleje na Mostecku sedět nepůjde. Po rozsudku dále řídí vlaky v Česku

České dráhy se celým incidentem zabývají. „Konkrétní situaci, popsanou velmi obecně cestujícím z vlaku IC 534, šetříme v rámci stížnosti,“ připustila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová pro CNN Prima NEWS. Po vyhodnocení všech zjištěných faktů obdrží oficiální stanovisko.

Mluvčí dále popsala, jak by se měl palubní personál v takových situacích zachovat. „V případě, že dojde během jízdy k výpadu klimatizace, zajistí přesun cestujícího do dalších vozů s funkčním chlazením, pokud to umožňuje obsazenost vlaku. Zaměstnanci jsou instruováni vnitřní normou využívat nouzová větrací okénka,“ uvedla.

Hodně diskutovanou se stala i částka 30 korun, která byla za peklo ve vlaku nabídnuta jako odškodnění a kterou lze využít při příštím nákupu, pakliže nebyl zajištěn komfort přepravy. Podle Rajnochové se ale nevztahuje k tomuto případu, jde o nastavenou kompenzaci cestujících při nedodržení teplotní pohody v soupravě, která je vydávána průvodčím přímo ve vlaku.

Třicetikorunovou poukázkou na služby dopravce to podle mluvčí končit nemusí, záleží na konkrétním případě. „Pokud dojde ke zdravotní úhoně cestujícího, poskytujeme řádné odškodnění, a to na základě všech potřebných podkladů, jako například záznam o události po nahlášení cestujícím, zdravotní dokumentace po ukončení léčby a podobně,“ dodala mluvčí ČD.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Na Liberecku opravili přejezd, teď ho chtějí zrušit. Starosta mluví o absurditě a zoufalství

Tagy: