Volkswagen Passat budoucnosti: Ujet by měl až 700 kilometrů na jedno nabití

Volkswagen ID.7 je první elektrický sedan postavený na nové koncernové platformě MEB a ve skutečnosti bude ještě o kus větší než stávající modely Passat a Arteon. Novinku automobilka oficiálně představila v Berlíně a čeští zákazníci si první vozy mohou začít objednávat od května.

Nedávný konec výroby klasického čtyřdveřového Passatu bez náhrady avizoval, že příchod čistě elektrického nástupce tohoto tradičního modelu je na spadnutí. Svou světovou premiéru si novinka elektrické rodiny ID. označená sedmičkou odbyla už na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas, Evropanům se ukázala v neděli v Berlíně.

ČTĚTE TAKÉ: Přichází „Brouk“ nové doby? Elektrický Volkswagen ID.2all netají lidové ambice

„S modelem ID.7 děláme další krok v naší elektrické ofenzivě. Tento sedan nabízí vysokou úroveň komfortu a dlouhý dojezd. Již v roce 2026 budeme nabízet nejširší elektrické portfolio ze všech výrobců – od vstupního modelu za méně než 25 tisíc eur až po nový vrcholný model ID.7,“ řekl při premiéře šéf Volkswagenu Thomas Schäfer.

Ani kočka, ani pes

Asi jediné, čím zájemce nová vlajková loď příliš neosloví, je její vzhled. To by nicméně u Volkswagenu nebylo nic až tak nového. Design je totiž typicky „elektrický“ po koncernovém způsobu. V praxi to znamená vysokou, dlouhou a poněkud zavalitou karosérii s pěti dveřmi, která se směrem k zádi zvolna svažuje, což ještě podtrhují boční okénka za zadními dveřmi. Podívejte se na Škodu Enyaq, Volkswagen ID.4, Ford Mustang Mach-E nebo libovolnou Teslu a uvidíte ten stejný profil.

Výhodou takového skeletu je kromě prostoru pro baterie také dostatek místa pro posádku a zavazadla. Nohy si natáhnete vpředu i vzadu, pokud ale měříte nad 180, na zadních sedačkách se kvůli svažující se střeše budete trochu hrbit. Zavazadlový prostor pojme až 532 litrů, což je o přibližně 30 litrů méně, než nabízí Volkswagen Arteon S karoserii fastback. Po sklopení míst k sezení vzadu se lze dostat na hodnotu 1 600 litrů.

Výbava pro náročné

V interiéru Volkswagen ID.7 spoléhá na velkou patnáctipalcovou obrazovku sdružující většinu dostupných funkcí. Dále už jen menší palubní displej a spousty odkládacích prostor, funkční tlačítka téměř žádná. Až na jednu výjimku –⁠ nesmyslné ovládání předních i zadních okének pomocí dvou mačkátek jako v ostatních modelech ID., které se přeneslo i do vrcholného elektromodelu. Stejně tak tlačítka na volantu, která ani sama neví, jestli jsou vlastě dotyková, nebo ne.

Co se ale týče zpracování jednotlivých dílů a použitých materiálů, nelze mít výhrady. Ze zmíněných zajímavých funkcí musíme rozhodně vyzdvihnout chytrou klimatizaci, která začne ohřívat, resp. chladit kabinu ještě před tím, než řidič do auta vůbec nastoupí. Díky systému bezklíčového odemykání dokonce ID.7 ví, že řidič přichází k vozidlu, takže může spustit klimatizaci s určitým předstihem. Podobnou funkci poskytují také nově na přání dodávaná přední sedadla. Cestujícím v závislosti na počasí zajišťují chlazení, vyhřívání či vysoušení.

Bezprecedentní dojezd i výkon

Pohon novinky zajistí posílený elektromotor s výkonem 286 koní a točivým momentem 545 Nm. Roztáčet bude zpočátku jen zadní nápravu, výkonnější verze s pohonem všech čtyř kol dorazí spolu se stylovější karoserií shooting brake v příštím roce.

Se zpožděním dojde také varianta Pro S s větší 86 kilowatthodinovou baterií a výkonnější nabíjením (200 kW). Z toho tedy vyplývá, že při uvedení na trh bude dostupné jen provedení Pro s akumulátorem o kapacitě 77 kWh a nabíjecím výkonem 170 kilowattů. Zatímco verze s menší baterií zvládne na jedno nabití ujet 615 km, ta s větší až 700 kilometrů.

Rozumná cena

Vzhledem k velikosti a výkonu nepůsobí nijak extrémně pořizovací cena ID.7. V Německu se už novinka nabízí za 55 tisíc eur, což je v přepočtu zhruba 1,3 milionu korun. „První auta dorazí k zákazníkům v listopadu, objednávat je ale možné už od května,“ sdělil mluvčí českého Volkswagenu David Valenta.

Tagy: