Přichází „Brouk“ nové doby? Elektrický Volkswagen ID.2all netají lidové ambice

Studie nového lidového vozu ID.2all se má v sériové podobě s cenou vejít do 600 tisíc korun. Volkswagen neskrývá ambici navrátit se plnohodnotně do segmentu levných vozů s jednoduchou technikou, na kterém velmi úspěšně vyrostla značka Dacia. Projekt levného vozu se spalovacím motorem VW sice nevyšel, ale ve Wolfsburgu vidí šanci v malém elektromobilu, jenž by měl navázat na historickou nit započatou „Broukem“ a prvními Golfy.

Podobně jako u dosud nejlevnější elektrické Dacie Spring má jít i v případě modelu ID.2all o zatím nejmenší elektrifikovaný Volkswagen. Při současném kurzu koruny (23,96 CZK /ERU) by se plánovaná hranice 25 tisíc eur těsně vměstnala pod 600 tisíc korun. Pod ní se aktuálně vejde právě Spring, který si můžete prohlédnout v katalogu webu Autosalon.tv.

Osvědčený základ

Pro Volkswagen ID.2all byla vyvinuta nová verze elektrické platformy MEB Entry pro malé bateriové modely. Na stejné platformě se představí také další varianty aut pod značkami Škoda a Seat (Cupra). Právě španělská automobilka dostala na starosti vývoj malého koncernového elektromobilu, který by mohla v rámci úsporných opatření vyrábět i pro další koncernové značky. „Prcek“ od Volkswagenu ale bude v rámci koncernové hierarchie představen jako první.

„ID.2all ukazuje, kam se chceme s naší značkou dostat. Blízko k zákazníkům, ke špičkovým technologiím a skvělému designu. Urychlujeme transformaci, abychom elektromobilitu učinili dostupnou širokým vrstvám motoristů,“ popsal při premiéře konceptu ID. 2all předseda představenstva značky Volkswagen Thomas Schäfer.

Malé rozměry, velký dojezd

Německý koncern prozradil kromě maximálního výkonu elektromotoru (226 koní) i údaj o maximálním dojezdu, který by se teoreticky mohl pohybovat okolo 450 kilometrů na jedno nabytí. V dané kategorii je to silně nadprůměrná hodnota. Malý elektromobil podle automobilky nabídne vnitřní prostor podobný konvenčnímu modelu Golf.

K TÉMATU: Rusko zmrazilo veškerá aktiva Volkswagenu. Automobilka v zemi rozprodává své společnosti

Designérský tým v čele s Andreasem Mindtem dokázal přijít s neotřelým a přitom maximálně jednoduchým vzhledem vozu vycházejícím z původního konceptu ID.Life. Na vnějších tvarech i podobě interiéru je znát odklon od „bezpohlavních“ nafouknutých kulatých tvarů a návrat k utilitárnějšímu designu, který v minulosti značce přinášel úspěch.

Efektivní využití vnitřního prostoru vozu s délkou 405 centimetrů demonstruje 490 litrů objemu kufru, přičemž do této cifry je kromě klasického zavazadelníku započítána i schránka o objemu 50 litrů pod zadní lavicí, do které se může uložit například schrána s nabíjecími kabely a další příslušenství.

Elektrická ofenzíva

Sériová verze studie ID.2all nicméně přijde na evropský trh až v roce 2025. Malý elektromobil bude jedním z deseti nových modelů do zásuvky, které značka uvede na trh do roku 2026. Už v letošním roce se začnou prodávat nové modely ID.32, ID.Buzz v prodloužené verzi a limuzína ID.74. V roce 2026 bude následovat elektrické kompaktní SUV. Volkswagen také pracuje na svém „kladivu na Dacii“, tedy zcela lidovém elektromobilu s cenou pod 20 tisíc eur (479 200 Kč).

Tagy: