Jiří Svoboda o TGV v Praze
Vlak TGV, který si Správa železnic pronajala k propagaci vysokorychlostních tratí, musel do opravy. Při přesunu z Brna do Jihlavy totiž došlo k závadě na kolech. Podle Správy železnic se jednalo o drobnou závadu, kterou se povedlo rychle vyřešit. Vlak se už vrací zpátky do Francie.
TGV v noci z pátku na sobotu skončilo v depu Českých drah na podúrovňovém soustruhu. Důvodem bylo tzv. obutí kol, ke kterému dochází při jejich zablokování.
Ještě poklepat na kopýtka a už se může vydat na dalekou cestu zpět do Francie. #TGVCESKO #CeskeDrahy #depo #Praha #ONJ #soustruh pic.twitter.com/ftp4b02Ko8
— České dráhy (@ceskedrahy_) June 11, 2022
„Souvisí to s technickou závadou na spojovacím vozu, se kterým souprava přijela. Došlo k rozpojení potrubí za jízdy vlaku ve Vlkově u Tišnova a prudkému zabrzdění soupravy při úniku tlaku vzduchu. Doprovod závadu provizorně opravil, na indikátoru byly následně zachyceny nápeče na dvou dvoukolích kvůli rychločinnému brždění,“ vysvětlil pro web Zdopravy.cz předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth.
Podle Správy železnic se jedná o standardní zásah u každého vlaku, který nouzově zabrzdí. „Aby vlak TGV nemusel při své zpáteční cestě jet nižší rychlostí, zastavil na odstavném nádraží v Praze, kde prošel servisem, aby mohl svou standardní rychlostí pokračovat zpět do Franice,“ uvedl pro web iDnes mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
TGV přijelo do Česka v rámci železničního veletrhu Rail Business Days 5. června. Cílem byla propagace vysokorychlostních vlaků. Přes 40 let stará souprava se ukázala v Praze, Brně, Jihlavě a v sobotu i v Ústí nad Labem. Momentálně už je TGV zpět na cestě do Francie.