Hradní kočka a možná i hradní influencer. I takové posty se mohou objevit po 9. březnu na Hradě. Budoucí prezidentská mluvčí Markéta Řeháková by totiž chtěla komunikaci víc přiblížit mladým. Ve hře je i varianta, že by dosluhující mluvčí Jiří Ovčáček své nástupkyni předal heslo ke svému twitterovému účtu. Řeháková na to ve vysílání CNN Prima NEWS reagovala s nadsázkou. Prý by se z něj pak mohla omluvit všem, které tento účet urazil.
Místo lva by mohla být neoficiálním maskotem nově zvoleného prezidenta kočka Micka. „Já můžu říct, že Micka nezmizí,“ ujistila Pavlova mluvčí Markéta Řeháková.
To ale není jediná novinka. Na Hradě by mohla vzniknout i pozice takzvaného „hradního influencera“. „Je to způsob, jak přiblížit politiku mladým lidem, pro které třeba na první pohled nemusí být zajímavá,“ vysvětlila Řeháková.
K TÉMATU: Komunikace prezidenta se změní, řekla Pavlova mluvčí. Kdy bude jasno o schůzce se Zemanem?
Tímto influencerem by mohl být herec Jan Komínek, který pomáhal s obsahem na sociální sítě už v kampani. V podobném duchu by mohl podle svých slov pokračovat. Oficiální post na Hradě mu prý ale nikdo nenabídl. „Jen neformálně s tím, že budu setrvávat jako externista vedle týmu pana prezidenta jako člověk, který bude propojovat mladé lidi s panem prezidentem,“ popsal Komínek a dodal, že s Pavlem má v plánu rozhovor. „Zeptám se ho, jestli by neskočil na pivo s náma mladejma, a myslím si, že v tom bude spočívat ta moje neoficiální spolupráce,“ řekl Komínek.
Mezi věcmi, které si budou týmy končícího a začínajícího prezidenta předávat, by mohly být i přístupové údaje od twitterového profilu mluvčího Jiřího Ovčáčka. Ten měl nabídnout svůj účet nové mluvčí Markétě Řehákové. „Odpověděla jsem žertem, protože ze mě si už v průběhu kampaně bývalí kolegové dělali legraci, že pokud by došlo k tomu, že ve volbách zvítězíme, tak bych měla pana Ovčáčka požádat o přístupové údaje k tomuto účtu, abych se mohla omluvit všem, které ten účet kdy urazil,“ sdělila Řeháková.
Nový tým počítá s tím, že ke komunikaci bude nadále využívat sociální sítě z kampaně. U některých z nich už se název změnil z „generál“ Pavel na „prezident“ Pavel.