Českou kvalitu nenahradíš II. - Tescoma, MPO
Alespoň jeden kousek z jejich dílny najde ve své kuchyni snad každá hospodyňka. Aby ne. Společnost Tescoma letos slaví 30 let od svého založení. Její začátky nejlépe vystihuje jeden z nejstarších sloganů firmy: Z garáže do světa. Zakladateli dnes už světoznámé společnosti vyrábějící kuchyňské náčiní byli dva přátelé Jiří Vaculík a Petr Chmela. Společně dokázali pochopit potřeby kuchařek i kuchařů při vaření a pečení a dokonale je naplnit.
Je to jeden z příběhů, které dokonale stvrzují pořekadlo o zlatých českých ručičkách. Dva parťáci, Petr Chmela a Jiří Vaculík v 90. letech začínali v pronajaté garáži ve Zlíně úplně od nuly. Během krátké doby začal být o jejich zboží mimořádný zájem, který brzy překonal hranice České republiky. Dnes jsou doma ve spoustě kuchyní po celém světě.
„Když jsme s Jiřím začínali v našem podnikání, nepředstavovali jsme si, že jednou povedeme tak velkou firmu. S odstupem mohu říct, že za sebou máme tři dekády úspěšného nadnárodního byznysu, který přežil řadu krizí,“ říká Petr Chmela a dodává: „Firma by nebyla tím, čím je, nebýt mého letitého obchodního společníka a nenahraditelného přítele Jirky, který se tohoto výročí bohužel nedožil. Jsem však přesvědčen, že by dnes byl na firmu i své kolegy náležitě pyšný. TESCOMA totiž je, byla i bude značkou, na kterou se můžete spolehnout.“
Společnost Tescoma se stala držitelem osvědčení kvality ke značce ITC – Certifikovaná kvalita. Správcem této značky je Institut pro testování a certifikaci, a. s. Značka je udělována výrobkům s vysokou úrovní bezpečnosti a kvality, spadajícím do rozsahu akreditace Certifikačního orgánu pro výrobky působícího při ITC.
Národní program Česká kvalita
Národní program Česká kvalita existuje pod vedením Ministerstva průmyslu a obchodu již více než dvacet let. Jeho garantem je vláda ČR, program je zároveň součástí Národní politiky kvality ČR. Hlavním úkolem je podpora osvědčených výrobků a služeb. Pomáhá zviditelnit vybrané, a především ověřené výrobce a dodavatele na trhu, kteří v současnosti nabízejí zákazníkům nepřeberné množství služeb a zboží. Tím přispívá ke spokojenosti zákazníků, kteří tak nekoupí „zajíce v pytli“.
Světové nádobí je pořád doma ve Zlíně
Tescoma není pouze prodejcem nádobí a jiných šikovných kuchyňských pomocníků. Každoročně přichází se zhruba dvěma sty novinek a inovací. „Vždy platilo a bude nadále platit, že cílem veškerého našeho snažení a zájmu jsou naši zákazníci. Ani v této složité době jsme nijak nepolevili. Dál vyvíjíme nové výrobky a přinášíme neotřelé inovace. Prioritou pro nás zůstává nejvyšší kvalita a vlastní design výrobků. Děláme vše pro maximální komfort zákazníků a spolu s nimi se těšíme do dalších let,“ dodal Miroslav Seidl, generální ředitel.
Přes všechen úspěch a věhlas zůstává Tescoma doma ve Zlíně. Ten je sídlem společnosti a zároveň se stal světovou centrálou. Logistické centrum s více než 50 tisíci paletových míst zasílá výrobky do 130 zemí světa. Právě v něm, ale i ve více než stovce prodejních míst po celé České republice pracuje asi 500 lidí.
Značky kvality zařazené v Národním programu Česká kvalita
Více informací v rámci udílení osvědčení kvality v roce 2022 naleznete ZDE.