Podolská kotva není „kids friendly“ a děti podle obsluhy nejsou vítané, nařkla na Facebooku podnik jeho údajná klientka. Její příspěvek, který přišel jen krátce po „aféře“ s pravidly pro děti restaurace Marthy’s kitchen, vyvolal na sociální síti pozdvižení. Restaurace se proti obvinění výrazně ohradila. Podle podniku jde prý pouze o šíření lži a restaurace je dětem otevřená a uzpůsobená včetně jídelního lístku či herních prvků. Obsluha prý rodiče v některých případech pouze upozorňuje na nebezpečí, které mohou představovat jejich pobíhající potomci.
„Sem s dětmi určitě ne. I když mají venku hřišťátko pro děti, obsluha mi jasně řekla, že restaurace není „kids friendly“ a že děti nejsou vítané,“ rozhořčila se Dana M. ve facebookové skupině Dětské koutky, herničky a baby-friendly místa v Praze. Její nařčení přišlo jen několik týdnů poté, co pražská síť restaurací Marthy’s kitchen vyvolala v Česku bouřlivou debatu o přístupu k těm nejmladším ve stravovacích zařízeních.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Pohlreich ostře o kauze dětí v restauracích: Lidé jsou zpovykaní. Na pravidla máme právo
Pohlreich: Hosté jsou stále výstřednější, chodí na snídaně v trenkách. Měli by respektovat hranice
Hosté se chovají v restauracích čím dál výstředněji. Na snídaně chodí v trenýrkách a pantoflích, v cizině by si to nikdo nenechal líbit, řekl šéfkuchař, moderátor a podnikatel Zdeněk Pohlreich v rozhovoru pro CNN Prima NEWS. Velkou míru viny na zvláštním chování zákazníků má podle něj internet, který jim dává pocit nadřazenosti. Podotkl, že proti „jednohvězdičkovým recenzím“ neexistuje žádná obrana. „Jednou na ten internet a jeho nesmysly všichni dojedeme. Dnes kdokoliv může zcela anonymně – s prominutím – posr*t kohokoliv, to mi přijde naprosto nenormální,“ konstatoval Pohlreich.
Zřejmě i proto její příspěvek rozvířil další diskuzi. Někteří uživatelé sociální sítě přidali své nepříjemné zkušenosti s obsluhou, jiní se Podolské kotvy naopak zastali. „Nechápu. Normálně jsme tam s dětmi chodívali na zahrádku i na hřiště a pohoda. Klidná restaurace, obsluha vždy v pohodě,“ napsala jedna z komentujících.
Samotný podnik se proti slovům Dany M. ohradil. „Jde zřejmě o paní, která nám do restaurace volala a ptala se, zda máme dětský koutek. Dostala odpověď, že nemáme. Což bylo zřejmě nedostatečné, tak nám napsala recenzi, že nejsme ,kids friendly‘ a máme hnusné jídlo, ačkoliv u nás fyzicky nebyla. Naše restaurace má na zahrádce hřiště pro děti s herními prvky, které jsme sami nakoupili a chystáme jejich rozšíření. Ve stálém menu máme dětská jídla, zmrzliny pro děti, dětské židličky atd. Domníváme se, že je to jasný důkaz toho, že je pro nás host jako host, malý nebo velký,“ sdělila restaurace redakci CNN Prima NEWS.