Family Business Week - 31.10. v 20:15
Vzpomínka, při které píchne u srdce. Smutný příběh, jakých se děje nepočítaně. Právě takový mohl být úděl i labradora Roxyho. Jako roční štěně se otrávil a vyhlídky na uzdravení byly minimální. Jeho majitel se ovšem s beznadějnou diagnózou odmítal smířit. Jiří Švihálek, toho času bývalý hoteliér, neúnavně hledal řešení, které by věrného přítele opět postavilo na nohy. Nejdříve studoval psí anatomii, aby se posléze na vlastní pěst pustil do vývoje psích a dnes už i kočičích krmiv a doplňků. Seznamte se s Jiřím a Jirkou Švihálkovými, kteří dokazují, že i ze zdánlivé beznaděje může vzejít nápad přinášející prosperitu, inspiraci i vyhlídky na lepší zdraví všem čtyřnohým parťákům.
Z hoteliéra výrobcem krmiv, průkopníkem a tvrdošíjným zastáncem přírodních surovin a šetrné výroby. To je cesta Jiřího Švihálka, který své produkty z malé garáže dostal do psích i kočičích misek napříč Evropou.
High five Gesto, které Roxyho a Jiřího Švihálka pojilo dlouhé roky. Zdroj: Se souhlasem společnosti Yoggies s. r. .o.
Ze zdánlivé beznaděje vznikla pomoc pro všechny
Yoggies v čase
2011 - otrava Roxyho
2013 - zahájení prodeje jogurtů pro psy a kočky
2015 - prodej prvního pytle granulí bez chemie
2016 - přesun z garáže do větší garáže
2018 – první skutečný sklad a „kuchyňka“
2019 - rozšíření výrobních kapacit na více než 1 500 m2
2022 – přesun a vybudování kuchyně Yoggies
2024/2025 – Stěhování skladu
K jejich výrobě se přitom dostal úplnou náhodou — když onemocněl nejlepší rodinný přítel, labrador Roxy.
„Já jsem vlastně strašně hrdý na to, že my v Yoggies jsme byli vůbec první — a zdá se, že první v Evropě, kdo dokázal do granulí dostat probiotika. Samozřejmě se musel upravit výrobní proces, výrobní postupy atd., ale byli jsme tím průkopníkem, který má na konci ve vyrobené granuli probiotika,“ netají se nadšením podnikatel, který do byznysu přibral i syna.
„Chceme dělat věci tak, abychom se za ně mohli postavit. A proto je chceme dělat v té nejvyšší kvalitě. V marketingu říkáme, že děláme vše tak, abychom se nebáli vyměnit si misky,“ říká Jiří Švihálek mladší. V současné době ve firmě funguje jako ředitel marketingu.
VIDEO Z POŘADU
Neshody k nezaplacení
Společné podnikatelské začátky otce a syna ovšem nebyly nejrůžovější. „Po vysoké škole k nám Jirka přišel, vzal si na starost marketing a spoustu dalších věcí kolem. Já jsem za to byl rád, ale postupem času to z mého pohledu bylo moc narychlo. A začaly tam být třenice,“ vypráví generální ředitel Yoggies.
„Já jsem na to měl názor, táta na to měl trošku jiný názor. A nenechal si do toho moc kecat. A já jsem do toho chtěl kecat. Pak jsme si řekli, hele, to nemá smysl, já jdu pryč,“ vzpomíná jeho syn v pořadu CNN Family Business Week.
Dnes se oba shodují, že vzájemné neshody i následný odchod mladšího člena z podniku byly mimořádně cennou zkušeností. Opakovat ji ale nehodlají.
Pestrý jídelníček pro psy i kočky společnost Yoggies v současné době vyváží do sedmi zemí Evropy. A zpětná vazba od chovatelů je jedním z motorů, které členy firmy pohání k dalším úspěchům. Co chystají dál a kdy Jiří Švihálek mladší převezme otěže řízení rodinného podniku úplně? Pusťte si další epizodu pořadu CNN Family Business Week a dozvíte se nejen to.
Z DÍLNY CNN FAMILY BUSINESS WEEK: Beznoska a bratři Milatovi: Silnější jsme díky krizím i důvěře v rodinu a v to, co děláme
David Krajíček, moderátor pořadu CNN Family Business Week
Doprovázím podnikatelské rodiny na cestě k rovnováze dobrých rodinných vztahů a prosperity.
Vybudoval a 10 let vedl úspěšnou headhunterskou firmu Krajíček & Partners. Od roku 2014 se věnuje především prostředí rodinných firem. Absolvoval prestižní vzdělávací program na FFI Family Firm Institute v Bostonu, je držitelem mezinárodního certifikátu ACFBA - Advanced Certified Family Business Advisor.
Rodinné podniky, základ ekonomiky
Chcete poznat nejúspěšnější rodinné společnosti v Česku? Dozvědět se, jak se hledá křehká rovnováha mezi byznysem a vztahy, mezi cílevědomostí a emocemi?
Rady i zkušenosti těch nejpovolanějších — zakladatelů a šéfů podniků, které se daří rozvíjet i po několik generací a jejich věhlas šířit také za hranice Česka, i ty jsou součástí pořadu CNN Family Business Week.
Pusťte si nový pořad CNN Family Business Week, který vám přináší příběhy rodinných firem se vším všudy, tedy i o zkušenostech, o kterých se obvykle nemluví — co se v případě nouze zachraňuje dřív, firma nebo rodina? A existuje vůbec správná odpověď? Každý druhý čtvrtek se na CNN Prima News ve 20:15 ptá kouč a poradce rodinných firem, David Krajíček.