Některé malé děti v Británii během pandemie covidu, kvůli které se zavřely školy i školky, ztratily základní dovednosti, jako je jíst nožem a vidličkou nebo používat toaletu. Vyplývá to z informací vládního úřadu pro dohled nad školstvím Ofsted.
Úřad zveřejnil pět zpráv vypracovaných na základě poznatků z více než 900 návštěv vykonaných od září ve školských zařízeních a sociálních institucích v Anglii. Mezi dětmi, které následky opatření kvůli pandemii zasáhly nejsilněji, byly ty na začátku vzdělávací dráhy, jejichž rodiče pracují, uvedla podle agentury AP hlavní inspektorka Ofsted Amanda Spielmanová. Čelily podle ní dvojí pohromě, jakou představoval nedostatek času s vrstevníky i málo času stráveného s rodiči.
Spielmanová řekla, že učitelé úřad informovali o dětech, které dříve uměly chodit na toaletu, ale znovu se musely vrátit k používání plen, nebo „o takových, které zapomněly základní dovednosti, jako je jíst nožem a vidličkou, o zhoršené slovní zásobě ani nemluvě“.
Většina dětí se v učení zhoršila
Mezi staršími dětmi některé zaostaly v matematice, jiné mají problémy se čtením a psaním, schopností soustředit se, nebo nejsou v tak dobré fyzické kondici, jako bývaly. U jiných pedagogové zase podle Ofstedu zaznamenali psychickou nepohodu, která se ve zvýšené míře projevila poruchami příjmu potravy a sebepoškozováním.
Zatímco většina dětí se v učení do určité míry od března pohoršila, některé z nich se s tím dokázaly dobře vyrovnat, protože kvalitně strávily čas s rodiči nebo dalšími blízkými, řekla Spielmanová.
Školy a zařízení poskytující péči pro děti v březnu, kdy na Británii dopadla první vlna pandemie, se ve většině případů zavřely. V Anglii se od září všechny děti učí ve školách; školy a univerzity mohly zůstat otevřené i poté, co minulý týden pro tuto část Británie začal platit lockdown.