Povinné ručení nejen pro elektrokoloběžky. Nový zákon jistí i větší ochranu motoristů
Česko změnilo od 1. dubna 2024 zákonné podmínky takzvané motorové směrnice, a to kvůli sjednocení pravidel s ostatními státy EU. Řidičům zákon přinesl hned několik změn, které směřují k větší jistotě a jednodušší administrativě. Nově se zákon například zabývá i elektrokoloběžkami. Statistiky totiž ukazují, že nehody způsobené tímto prostředkem jsou nejen stále častější, ale mohou také způsobit závažné škody na majetku a zdraví. Se zástupcem pojišťovny Kooperativa, Václavem Geletičem, vedoucím Odboru vývoje produktu autopojištění, shrneme ty nejzásadnější změny a povinnosti řidičů i pojišťoven.
Konec papírových technických průkazů. Bude stačit elektronická registrace
Velký i malý technický průkaz jsou dosud základem právní existence a způsobilosti k provozu každého motorového vozidla, od roku 2024 už by ale nemusely být potřeba. Ministerstvo dopravy navrhuje jejich zrušení a nahrazení pouhým elektronickým zápisem do příslušného registru. Změny směrem k opuštění papírových forem by měly nastat v celém systému registrací spadajících pod rezort ministerstva dopravy.
Ceny povinného ručení v únoru mírně vzrostly, liší se ale podle krajů
Průměrná cena pojistky odpovědnosti z provozu vozidla se liší kraj od kraje. Průměrná cena povinného ručení letos v únoru činila 6 682 korun, což byl proti lednu nárůst o 62 Kč. Za tuto částku bylo možné podle Broker Consulting POVIndexu sjednat povinné ručení pro vůz Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW, což je typický vůz, kterým jezdí české domácnosti.
Víte, kdy při nehodě v zahraničí volat policii? Někde to je nutné i u drobností
Automobilová nehoda (nejen) na dovolené je komplikací navíc. Jak vše vyřešit s co nejmenšími potížemi, ale natolik správně, aby pojišťovna neměla problém s plněním? Někde je potřeba volat policii i k takzvaně malým ťukancům, jinde naopak musíte za takové zbytečné přivolání policie zaplatit. Nabízíme přehled, jak je to v Evropě.