Záměna identity
Energetická společnost ČEZ zavolala ženě z Plzně, která chtěla vypovědět smlouvu. Aspoň si to pracovnice kontaktního centra firmy myslely. Jenže omylem zavolaly její jmenovkyni z Hradce Králové, která se navíc narodila ve stejný den. Ta ale smlouvu s touto firmou uzavřenou nemá a nechápe, odkud má dodavatel energie její osobní údaje.
Představte si, že vám zavolá společnost, u které jste nikdy nebyli zákazníkem a začne s vámi řešit podmínky smlouvy, kterou jste s ní nikdy neuzavřeli. Přesně to se stalo ženě z Hradce Králové, která si přála zůstat v anonymitě.
Uhlí se můžeme zbavit už v roce 2030. Solární panely čeká rozmach, tvrdí odborníci
Do roku 2033 by Česko mohlo přestat používat uhlí k výrobě elektřiny a tepla. Počítá s tím vládní programové prohlášení pětikoaličního kabinetu Petra Fialy (ODS). Stát chce v oblasti energetiky využít příležitosti, které vidí v takzvané Zelené dohodě neboli Green Dealu. Uhelné elektrárny ale mají být odstavovány, jen pokud za ně bude adekvátní náhrada. Odborníci si ale myslí, že uhlí by v Česku mohlo skončit už do konce této dekády.
„Mě kontaktovala pracovnice ČEZ s tím, že chci ukončit smlouvu u nich a přejít k jinému dodavateli,“ popisuje pro CNN Prima NEWS. Jenže žádnou takovou smlouvu s tímto dodavatelem energií uzavřenou nemá a nikdy neměla.
Záležitost se vydala ihned řešit přímo na zákaznické centrum ČEZ. „Nejdřív z toho byly paní na přepážce docela v šoku a nakonec se k tomu postavily tak, že mi poskytly veškeré smlouvy, které jsem údajně s nimi sepsala,“ pokračuje mladá žena.
Na dokumentech bylo její jméno a kontaktní údaje, ale jiné rodné číslo. Z centrálního registru obyvatel pak policisté zjistili, že v Plzni žije její jmenovkyně, která se narodila přesně ve stejný den. Ta o záměně identit neměla ani potuchy a dozvěděla se to až následně, když ji telefonicky kontaktoval pracovník reklamačního oddělení.
„Byla jsem překvapená, se společností ČEZ jsme to vyřešili. Bohužel, udělali chybu, ale tu již napravili. Pokud vím, tak k žádným nedoplatkům nedošlo,“ reagovala textovou zprávou s tím, že celou věc už považuje za uzavřenou.
Kde údaje dodavatel získal?
Společnost ČEZ přiznala chybu. Údaje dvou osob spojila do jediné zákaznice. Oběma ženám se již podle informací CNN Prima NEWs omluvila. „Nám se prostě stalo to, že existují dvě osoby stejného jména a stejného data narození, a obsluha udělala chybu,“ vysvětlil mluvčí společnosti ČEZ Roman Gazdík.
Na dotaz, kde a jak získala osobní údaje ženy z Hradce Králové, ale firma neodpověděla. Mluvčí pouze přislíbil okamžitou nápravu a dodal, že kromě omluvy ČEZ poskytne každé z žen poukázku na nákup v řetězci. „Nejvíc mě zaráží, kde společnost ČEZ vzala moje osobní údaje, jako je adresa a telefonní číslo a e-mail,“ podivuje se nadále žena z Hradce Králové.