Nacher a Radoměřská o zpoplatnění vjezdu do centra Prahy
Zklidnění centra Prahy je podle starostky Městské části Praha 1 Terezie Radoměřské (TOP 09) bezpodmínečně nutné. Řekla to ve vysílání CNN Prima NEWS s tím, že jednou z možných cest je zpoplatnění vjezdu. Podle zastupitele Prahy Patrika Nachera (za ANO) je to ale úplně mimo, jelikož je nejdříve potřeba dokončit zásadní dopravní stavby. Názory náměstka pražského primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba (Piráti), že v jiných městech zpoplatnění funguje, pak označil za demagogii.
Městská část Praha 1 by ráda zpoplatnila vjezd do centra. „Předpokládáme, že je to jedna z možných cest a my ji vidíme jako velmi pozitivní. Jsme přesvědčeni, že zklidnění celé této oblasti je bezpodmínečně nutné. O zklidnění centra už se mluví dlouho a mluvit takhle můžeme ještě 20 let. To, na čem jsme se dohodli s hlavním městem, vychází z vládního prohlášení koalice, která zamýšlí centrum zklidnit,“ uvedla ve vysílání CNN Prima NEWS starostka Městské části Praha 1 Terezie Radoměřská (TOP 09).
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Mrzačení dopravy v Praze, či nutnost? Politici se přou o zpoplatnění vjezdu do některých ulic
Zásadně proti zpoplatnění je ale pražský zastupitel Patrik Nacher (za ANO). „Tohle vůbec není na stole. Je to typické vrtěti psem. Měli bychom se bavit o věcech, které jsou před námi, například o obří zakázce na metro D. Tohle je fakt úplně mimo. Jak už řekli i odborníci, nelze to zpoplatnit v rámci jedné městské části, pak to začnou dělat ostatní,“ podotkl Nacher s tím, že je potřeba vyřešit parkování a dokončit infrastrukturní stavby.
Mýtné na Praze 1 se nechystá, bude jen zpoplatněn vjezd do několika ulic, tvrdí Hřib
Poplatky za vjezd se nebudou týkat celé Prahy 1, ale jen několika ulic. Patří mezi ně Divadelní, Křižovnická, Smetanovo nábřeží, Újezd a Karmelitská. Pro CNN Prima NEWS to uvedl radní Prahy 1 Vojtěch Ryvola (ANO). Vyvracel tak tvrzení vedoucího odboru dopravy Prahy 14 Petra Vomáčky, podle něhož bude na celém území Prahy 1 zavedeno mýtné. „Nic takového se nechystá. Bavíme se jen o části Malé Strany a Smetanově nábřeží s přilehlými vedlejšími uličkami/náměstíčky,“ komentoval to náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).
Hřib zpoplatnění hájí
Náměstek pražského primátora pro dopravu Hřib ale namítá, že zpoplatnění v jiných městech funguje. „Je to řešení, které se běžně používá v jiných městech České republiky, například v Karlových Varech. Ostatně i na Kladně to zvládli zavést, nevidím důvod, proč by to měl být problém,“ řekl Hřib.
Jeho slova ale Nacher označil za demagogii. „Řekne, že je to běžné a pak dá dva příklady z iks stovek měst. Z jednoho příkladu nevyplývá, že je to běžné. Argument to není. O zpoplatnění se můžeme bavit od momentu, kdy budou dokončeny alternativní trasy,“ řekl Nacher.
Radoměřská ale míní, že nemá smysl čekat, až bude zpoplatnění běžné. „Je velmi smutné, že zastupitel hlavního města čeká, až to bude někde běžné. Praha má přece na to, aby byla tahounem moderních změn, a pokud už existují města, kde se to podařilo, tak proč se tam nepodívat a neinspirovat se,“ uvedla starostka Prahy 1.