Zaměstnanci britsko-německé cestovně turistické společnosti pracující ve skandinávských pobočkách mají nyní možnost odemykat vstupní dveře nebo platit za kávu prostřednictvím podkožního čipu, uvedla podle agentury DPA společnost koncem týdne v Hanoveru.
Mluvčí společnosti TUI Kuzey Esener uvedl, že zatím nemají připraveny žádné další plány na rozšíření tohoto kroku pro zaměstnance do dalších zemí nebo pro zákazníky, kterým by čipy teoreticky mohly nahradit jízdenky nebo klíče k hotelovým pokojům.
Dobrovolně se nechala očipovat pětina zaměstnanců
Esener uvedl, že v rámci čtyř skandinávských poboček společnosti TUI se dobrovolně k čipování přihlásilo 115 z 500 tamních zaměstnanců. V budoucnu by čipování mohlo nahradit potřebu hesel nebo karet.
Podle Esenera se ve švédské dceřiné společnosti formuje svým způsobem jakási „digitální laboratoř“ celého podniku. „Jsou velmi otevření digitálním inovacím,“ uvedl mluvčí.
Myšlenka čipování vznikla původně v dceřiné společnosti a její praxe nebyla v žádném ohledu nařizována vedením společnosti.
Rezonance čipování v České republice
Čipování v České republice zatím rezonuje zejména co se týká domácích mazlíčků. Od 1. ledna příštího roku totiž začne platit nový zákon, který všem chovatelům psů přikazuje očipování domácího mazlíčka. Kdo tak zatím neučinil, má na splnění povinosti ze zákona už jen dva poslední měsíce.
V připadé neočipování hrozí majitelům psů pokuta při tomto zjištění kontrolou až do výše dvaceti tisíc korun. Veterináři navíc nebudou smět neočipovaného psa očkovat proti vzteklině.