Vídeňské párky na stěnách, klobásky (bratwursty) na postelích nebo nože na chodbách. Nejhorší vegetariánská noční můra se transformovala do konceptu nového hotelu v jižním Německu. Řezník Claus Boebel otevřel v bavorském městě Georgensgmuend první „bratwurst hotel“, informuje agentura DPA.
Celý hotel je takovou „bratwurstovou svatyní“. Při vstupu do pokojů hosty uvítají tapety s barevnými výkresy bratwurstů, přes postelové rámy visí na šňůrkách klobásky, a na posteli obrovský vídeňský párek. Uvnitř pokojů zdobí zdi obrázky s pokyny k výrobě klobás. Pokoj číslo jedna je vyčleněn pro opravdové „fajnšmejkry“, kteří si chtějí sami na místě klobásy také vyrobit.
Polarizace jako byznys model
„Mým byznys modelem je polarizace. Buď to hosté považují za skvělé, nebo řeknou: nikdy více,“ říká zakladatel hotelu.
Cílem hotelu je přilákat hosty, kteří se zajímají o objevování tajemství ohledně regionálních bratwurstů, a to třeba i prostřednictvím vícechodového bratwurst menu, semináře zaměřeného na klobásky, nebo tour soustředěnou na vídeňské párky.
V Ohiu se lidé složili na pivní hotel. Každý pokoj má svůj vlastní výčep
V americkém Columbusu ve státě Ohio nově otevřeli pivní hotel, který nabízí pivní kohouty v ložnici nebo možnost sprchovat se s pivem v ruce. Podle jednoho ze zakladatelů, kterého citovala agentura DPA, jde o první zařízení, které nabízí nepřetržitý pivní zážitek od přihlášení se do hotelu až po odhlášení.
Claus Boebel začal nabízet tzv. „zážitky s klobásami“ v roce 2009: lekce řeznictví, ochutnávky bratwurstů nebo na něj zaměřené workshopy. Boebel je přesvědčený, že v rámci marketingu musí své klobásky odlišit od těch ze supermarketů po celém Německu, a musí nabídnout ještě něco navíc: „Náš princip zní: zákazníci by měli naše produkty pořádně užít a ne si jen koupit nějaké klobásy“.
Nápady, které mu v obchodě fungují, však nemusí být univerzálně platné. Každé řeznictví musí samo zhodnotit, co je na základě jeho sil a možností pro něj to nejlepší. Je nicméně zřejmé, že aby drobní a menší řezníci byli schopni v dnešní době přežít, musí najít své vlastní unikátní prodejní know-how.