
Vážná nehoda na Znojemsku: Couvající řidič u školy těžce zranil malou dívku
Kdo by před pár lety tušil, že v roce 2025 uvidíme na startovní listině závodu Rallye Dakar legendárního závodníka Sébastiena Loeba, který usedne do stroje kategorie T1+ od rumunské automobilky Dacia. Pro výrobce cenově dostupných vozů jde o skvělý marketingový tah, který podtrhne nedávnou změnu identity.
Na výstavišti v pražských Letňanech právě probíhá největší veletrh elektromobility v Česku. Na návštěvníky čeká nespočet zajímavých novinek, mezi které bezpochyby patří levný elektromobil Hyundai Inster nebo znovuzrozená ikona Renault 5. Nechybí ale ani nová Škoda Elroq nebo třeba Ford Capri. Jaké jsou ty další?
Renault Espace je považován za průkopníka velkoprostorových vozů typu MPV. První generace sjela z výrobní linky už v roce 1984 a doslova pobláznila celý svět. Od té doby se na trhu prostřídal už v dalších čtyřech vydáních a prodalo se ho více než 1,3 milionu kusů. Na úspěchy svých předchůdců se nyní pokusí navázat také šestá generace, která je od základu jiná. Jde totiž o stylové SUV s hybridním pohonem, nikoliv o MPV s naftovým motorem. Může vůbec uspět? To jsme zjišťovali během prvních jízd po českých silnicích.
Sportovní odnož Renaultu představila ultimativní upgrade svého jediného modelu A 110. Odlehčené kupé na okruhu i veřejných silnicích dokazuje, že alfou a omegou požitku ze sportovní jízdy je nízká hmotnost a vyvážený podvozek. Verze R stojí skoro o 900 000 Kč víc než druhé nejlepší provedení A 110 S.
Je to idiot, umí závodit, jen když startuje z prvního místa, nadával do týmové vysílačky Fernando Alonso. Dvojnásobného světového šampiona formule 1 rozzlobil už v prvním kole nedělní Velké ceny Belgie riskantní manévr Lewise Hamiltona. Sám Brit přiznal chybu. A s odstupem přiznal, že je rád, že po incidentu zůstal naživu.
Ve formuli 1 se během letní pauzy spustil domino efekt, který může mít mimo jiné za následek, že skončí miláček obrovského množství fanoušků Daniel Ricciardo. Pokud k tomu ale má dojít, chce australský závodník proslulý pro svůj konstantní úsměv od ucha k uchu gigantické „bolestné“.
Bezmála po pěti letech výroby se na český trh začíná konečně oficiálně dovážet novodobá reinkarnace legendárního francouzského kupé Alpine A110. Pekelně rychlá rarita s motorem za sedadly dává řidiči víc radosti než mnohem dražší auta. Škoda, že s námi už asi nepobude moc dlouho.
Známý šprýmař světa formule 1 Daniel Ricciardo se konečně dočkal. Ještě když jezdil za Renault, uzavřel sázku se stájovým šéfem Cyrilem Abiteboulem. Tým dlouhé roky čekal na pódiový výsledek, proto se oba muži vsadili, že pokud australský pilot skončí ve žlutočerném monopostu na „bedně“, nechá se doposud kérkou neposkvrněný Abiteboul tetovat. Sice s více než ročním zpožděním, ale dohoda byla oficiálně dotáhnuta do konce.
Španělský matador se vrátil. Po dvou letech bez formule 1 Fernando Alonso opět řezal zatáčky v nejlepší společnosti motorsportu. Do cíle Velké ceny Bahrajnu ale 40letý dvojnásobný mistr světa nedojel. Comeback mu překazil nečekaný soupeř – obal od sendviče. Ten se totiž dostal do prostoru odvětrávání zadních brzd, které přestaly správně fungovat. Pilot týmu Alpine po 33 kolech musel zastavit v boxech a už z nich nevyjel.
Pět červených světel se postupně rozsvítí, pak najednou zhasnou, motory zaburácí a jde se na věc. Formule 1 se po více než třech měsících vrátí nedělní Grand Prix v Bahrajnu. Oproti loňskému roku, kdy program výrazně osekal koronavirus, by letos na dvacítku pilotů mělo čekat rekordních 23 velkých cen. Věcí, kvůli kterým sledovat nadcházející sezonu, je dost a dost. Všechny jistě například zajímá, jestli už skončí dlouholetá nadvláda týmu Mercedes. I na toto téma mluvil komentátor a expert F1 Tomáš Richtr v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS.
Renault představil velkolepé plány na nejbližší roky, ve kterých samozřejmě nesmí chybět nové modely. Do roku 2025 chce představit celkem 14 nových aut, přičemž jedním z nich bude i vzkříšený Renault 5. Budou tedy renaulty znovu označovány jako naposledy před 30 lety?