Svíčky, věnce i hrající lavička. Hroby slavných Čechů zažívají o Dušičkách návštěvnické žně
asistenční systémy
Výpis příspěvků ke štítku „asistenční systémy“
Na vlastní kůži v pokusném BMW bez řidiče: Zážitek z jiné galaxie, který zraje k dokonalosti
Německá automobilka BMW vybudovala na území bývalého uhelného dolu u Sokolova areál, který v Česku nemá obdoby. Hlavním posláním centra je na různých druzích komunikace – věrně simulujících reálné silnice – testovat systémy autonomního řízení. Do budoucna bavorský výrobce nevylučuje ani dobudování vysokorychlostního oválu. Celý polygon bude přístupný jen jemu a smluvním partnerům. Naše redakce měla exkluzivní příležitost vžít se do role testovacích jezdců.
Volkswagen zavírá továrnu na manuální převodovky. Neumí pracovat s moderními pohony
Celkový přerod, který zažívá automobilový průmysl, posílá do důchodu manuální převodovky. Volkswagen oznámil, že ve své čínské továrně skončí s výrobou manuálů už v příštím roce, klasické řazení už takřka vůbec nepoužívá většina dražších značek. Důvodem je pohodlí zákazníků, ale také neschopnost ručního řazení plně kooperovat s moderními bezpečnostními systémy a elektrifikovanými pohonnými jednotkami.
STK čekají velké změny. V budoucnu možná dojde i na měření tloušťky plechu
Zatímco dnes se povinná prohlídka auta na stanicích technické kontroly (STK) zaměřuje především na evidenční údaje a mechanické schopnosti vozu, v blízké budoucnosti by ve velké míře mělo dojít i na elektroniku a bezpečnostní systémy. Diskutuje se také o změně časového intervalu kontroly na kilometrový či o měření tloušťky plechů.
Které pomocníky řidiči vypínají nejčastěji? Otravných systémů je celá řada
Dnešní auta stále více přebírají rozhodování v krizových situacích na sebe. Lidé se tomu ovšem často brání. K nejvypínanějším asistenčním systémům patří adaptivní tempomat a asistent pro udržování vozidla ve zvoleném jízdním pruhu. Oba přitom byly navrženy pro zvýšení komfortu řidičů.
Opel vylepšil své největší SUV Grandland. Může jezdit téměř samo a vidí i v noci
Francouzsko-německá automobilka Opel před letní sezonou rozhodně nelení a postupně omlazuje své stěžejní modely. Po Crosslandu se dostala řada také na větší Grandland. Největší novinkou je bezpochyby instalace posledního designového jazyka, který nastolil nový Opel Mokka a postupně se rozlézá i na další modely s bleskem ve znaku. Modernizace přinesla Grandlandu mimo jiné i vylepšený interiér a nové technologie. Z názvu pak zmizel dodatek X.
Volkswagen zahájil předprodej modernizovaného Pola. Ceny startují na 346 900 Kč
Omlazený Volkswagen Polo míří krátce po světové premiéře do předprodeje. Pro české zákazníky je k dostání od 346 900 Kč, tedy o něco dráž než před faceliftem. Na druhou stranu nabízí bohatší sériovou výbavu, která mimo jiné zahrnuje i LED světla, digitální přístroje či armádu asistenčních systémů. Pod kapotou najdeme tři motory na benzin a jeden motor na CNG.
Británie se chystá legalizovat autonomní jízdu. Má zvýšit bezpečnost na dálnicích
Odchod Velké Británie z Evropské unie vyvolal doslova vlnu rozepří. Někteří tento zásadní krok vítali, jiní jej naopak bouřlivě kritizovali. Každopádně se teď ukazuje, že minimálně jedno pozitivum brexit přece jen přinese. Spojené království totiž chce řidičům a jejich moderním vozům umožnit automatizovanou jízdu, a to již od konce roku 2021. Evropská unie zatím nic takového nechystá.
Škoda poodhalila vizáž nové Fabie. Bude mít obrovský kufr a pouze benzinové motory
Světová premiéra v pořadí čtvrté generace Škody Fabia se sice uskuteční až letos na jaře, už teď ale začínají na povrch vyplouvat podrobnější informace, a dokonce i první fotografie s její sériovou podobou. Bavíme se samozřejmě o hatchbacku, kombík byl měl dle předpokladů dorazit až v roce 2023.