
Výpověď bez důvodu? Návrat do časů roboty, říká Středula. Podle expertů pomůže zvýšit mzdy
V dnešní době existuje opravdu už jen málo aut, které dokážou dostat řidiče během jízdy do úplné euforie. Vylepšená Toyota GR Yaris je však jedním z těch, které to opravdu dovedou. Japonští inženýři totiž sestrojili závodní speciál schopný jezdit nejen po uzavřených okruzích nebo okreskách, ale i po běžných silnicích. Koupit si ho přitom může každý.
Automobilky se vždy pyšní tím, když jejich model patří mezi nejlevnější, nejprodávanější nebo nejvýkonnější na trhu. Jsou ovšem parametry, kterými se už z principu vůbec nechlubí. Na mysli máme například dynamiku. Některé vozy totiž potřebují pro zrychlení z nuly na sto téměř dvacet vteřin. Tady je pět těch vůbec nejpomalejších.
Mladoboleslavská vlajková loď se před nedávnem dočkala už čtvrté generace. Ta se na rozdíl od sourozeneckého Volkswagenu Passat nenabízí pouze v rodinné karoserii kombi, ale také v té manažerské liftback. Kvůli pozvolna se svažující zádi sice zákazníci přijdou o nějaké ty litry a centimetry v rámci prostornosti, ale na druhou stranu budou zase těžit z lepší aerodynamiky i nižší ceny.
Toyota C-HR byla přesně tím autem, ze kterého když při představování spadla plachta, doslova šokovala celý svět. Ty ostré křivky, moderní příď a předimenzovaná záď s jakýmsi hrbem, drobným spoilerem i obřími světly ve tvaru bumerangu. To bylo něco, co jsme do té doby ještě nikdy neviděli. V kombinaci s hybridním pohonem, bohatou výbavou a slušnou cenovkou bylo jasné, že tento crossover se stane bestsellerem. A také se tak stalo. Podaří se na to navázat druhé generaci?
Případ sražené dívky v Praze taxíkem, který se samovolně rozjel z kopce, otevřel otázku, jak správně vůz zabrzdit. Dopravní expert Roman Budský v rozhovoru pro CNN Prima NEWS připomněl základy, které se žáci učí již v autoškole. Víte, jak ideálně postupovat?
Ford na autosalonu v Detroitu představil sedmou generaci Mustangu ve verzi kupé a kabriolet. Světově nejprodávanější sportovní model bude k dispozici s novým motorem V8 spojeným se 6stupňovou manuální převodovkou nebo 10stupňovou automatickou převodovkou. Do Evropy se však dostane až v roce 2024.
Poprvé jsme měli možnost na vlastní kůži okusit velkoprostorovou novinku od značky Hyundai. Staria je po všech stránkách autem, které se svými vlastnostmi přinejmenším rovná konkurenčním modelům Mercedesu a Volkswagenu, je však o poznání levnější a nabízí poctivý naftový pohon. Trápí jej však nemožnost běžným způsobem demontovat sedadla.
Ruku v ruce s pozvolným odchodem spalovacích motorů se poněkud méně nápadně loučí i druhá odvěká jistota – manuální převodovka. Elektromobily a hybridy ji nepotřebují a pozvolna se vytrácí i z malých aut. Z těchto důvodů už znalosti jejího ovládání přestávají požadovat autoškoly v některých zemích.
Psal se rok 2010, když automobilka Dacia rozepsala zcela novou kapitolu svých dějin s názvem Duster. Robustní SUV se vmžiku stálo prodejním hitem, jelikož nabízelo terénní, ale zároveň komfortní podvozek, spolehlivé motory, pohledný design i funkční interiér, a to všechno za „lidskou“ cenu. Dnes už jich po světě jezdí více než 1,9 milionu. Velký úspěch slaví i druhá generace z roku 2017, která se nyní dočkala také modernizované verze. Krátce jsme ji vyzkoušeli v okolí Paříže.
Rodinné SUV s označením CX-5 představuje pro hirošimskou automobilku doslova stěžejní model. Vždyť z ročních prodejů vozů Mazda v Evropě tvoří zhruba 21 %. Současná druhá generace se na trhu nabízí již od roku 2017, po čtyřech letech je tak ideální čas na její modernizaci. Změn se odehrála spousta, a to nejen na designu vozu, ale také na odpružení, jízdních vlastnostech či výbavách. Motory i ceny přitom zůstávají stejné.
S nástupem elektromobility jsou manuální převodovky odsouzené k smrti. Některé automobilky se jich ale chtějí zbavit ještě dříve. Důvod je prostý, potřebují ušetřit na vývoji, a tak se soustředí jen na automaty.
Volkswagen nedávno modernizoval svůj stěžejní malý hatchback Polo a spolu s ním i vrcholný derivát GTI. Pod kapotou nadále dřímá dvoulitrový benzinový čtyřválec, který momentálně disponuje výkonem 207 koní. Nově je spjat výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Drobných změn se pak dočkal i exteriér a interiér. Čeští zákazníci už mohou nové Polo GTI objednávat, ceny startují na 670 900 Kč.