Čeká nás poslední týden kampaně. Přijde po svátcích, bude velmi rychlá a vyloženě negativní. To si myslí komentátorka týdeníku Echo 24 Lenka Zlámalová. Politolog Ladislav Cabada ale podotkl, že Andrej Babiš je vlastníkem poměrně velkého množství médií, která může využít k sebeprezentaci i během svátků.
„Máme před sebou poslední týden kampaně. Pokud jsou prezidentští kandidáti rozumní, nikomu nepolezou do vánočních domácností a stáhnou se. Asi uvidíme příklady cukroví Danuše Nerudové na Twitteru nebo to, jak Andrej Babiš zabíjí kapry, peče vánočky a vyrábí salát,“ uvedla ve vysílání CNN Prima NEWS komentátorka týdeníku Echo 24 Lenka Zlámalová.
Vážná témata během svátků podle ní dominovat nebudou. „Ostrá kampaň nás čeká týden poté, co svátky skončí. Bude velmi rychlá a nebude prostor pro věcná témata, bude vyloženě negativní,“ předpovídá Zlámalová.
Evropské volby
Politolog Ladislav Cabada však upozornil, že negativní kampaň se nesmí přehánět. „V zásadě tu jsou dva kandidáti, kteří mají určitý potenciál oslovovat podobné voliče, a to je Petr Pavel a Danuše Nerudová. Velmi specifickým způsobem hledají cestu, jak oslabit toho druhého. Jejich týmy zkoušejí metodu takové měkké verze negativní kampaně, ale když narazí na nějaký silnější odpor, jsou ochotni couvnout,“ popsal Cabada.
Podle něj ale může kampaň probíhat i během svátků, využít toho prý může hlavně Andrej Babiš. „Je vlastníkem poměrně velkého množství médií. Může se samozřejmě prezentovat jako někdo, kdo zabíjí kapry a dělá bramborový salát, ale může také zvolit taktiku využití mediální platformy pro sebeprezentaci. První tři stránky budou věnovány rozhovoru s Babišem a je jedno, jaká témata bude rozhovor řešit,“ sdělil Cabada.
Zlámalová ale podotkla, že vliv médií, která patří Babišovi, je velmi malý. „Andrej Babiš dokonce zvažuje, že své mediální impérium prodá. V této kampani se jen velmi málo ukazuje, že by byl schopen svou mediální sílu využít,“ dodala komentátorka.