Český řetězec zavádí novinku: Nabízí slevy v boji proti plýtvání. Podívejte se, kolik ušetříte

Řetězec Kaufland rozšiřuje svoji kampaň Nekrm koš! a zavádí speciální stojany pro zlevněné ovoce a zeleninu. Chce tak zákazníkům usnadnit nákup a zároveň snížit množství potravinového odpadu. Kaufland o tom ve středu informoval v tiskové zprávě na svých webových stránkách. Podobné kampaně ale mají i další obchody v Česku. Podívejte se, kde a jak můžete ušetřit.

Řetězec Kaufland pokračuje v edukační kampani Nekrm koš! Vybaví proto své prodejny novými specializovanými stojany pro zlevněné zboží z úseku ovoce a zeleniny. Takzvané slevové displeje budou sloužit k prezentaci zlevněného zboží, informoval řetězec v tiskové zprávě na svých webových stránkách.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Proteinové výrobky jako magnet na zákazníky? Experti zdvihají prst, platí snadné pravidlo

„Jsme velice rádi, že se nám daří zavádět stále nové způsoby, které zákazníkům usnadní nákup a zároveň nám pomohou snížit množství potravinového odpadu. Zákazníci jsou v rámci slev v oddělení ovoce a zeleniny zvyklí také na průběžné zlevňování produktů v chladicích vitrínách. Tento systém zůstane i nadále zachován, především proto, abychom dodrželi teplotní řetězec. Ostatní zlevněné balené produkty, jako jsou například papriky, cherry rajčata či hroznové víno, zákazníci najdou právě v nových speciálně označených stojanech,“ uvedla tisková mluvčí společnosti Kaufland ČR Renata Maierl.

Lidl slaví úspěch s taškami

Kaufland ale není jediný řetězec, který podobné slevové akce nabízí. Například Lidl sklízí úspěch se svým projektem „S Lidlem šetříme jídlem“ a již třetím rokem nabízí zákazníkům výhodnější nákup potravin ve speciálních slevových koutcích. Prodává například tašky obsahující 3 kg ovoce a zeleniny za 25 Kč. „V období od března 2023 do března 2024 se prodalo 1 586 754 kusů tašek, což odpovídá bezmála 5 157 tunám zachráněného ovoce a zeleniny,“ uvedl Lidl na svém webu.

„Jsme rádi, že naše iniciativy v boji proti plýtvání potravinami získávají širokou podporu,“ sdělila mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková. Od roku 2023 mohou zákazníci ve speciálních koutcích zakoupit se slevou také chlazené výrobky, maso, ryby nebo pečivo.

Tašky prodává i Billa

Tašky s ovocem a zeleninou začala letos prodávat také Billa v rámci projektu „Nejsme k zahození“. „Ovoce a zelenina nabízené v tomto sortimentu jsou určené k okamžité spotřebě. Jedná se mnohdy o plody, které mají vyšší stupeň zralosti, proto bychom je při standardních kontrolách z regálů na prodejnách vyřadili. Své upotřebení může nicméně stále najít při přípravě teplých pokrmů, salátů nebo nápojů k doplnění vlákniny. Zákazníkům nabídneme tyto produkty ve tříkilových taškách s výraznou slevou a věříme, že jimi pomůžeme ještě více redukovat potravinový odpad z našich prodejen,“ popsala vedoucí korporátní komunikace & Public Affairs BILLA ČR Dana Bratánková v tiskové zprávě.

Jedna taška obsahuje minimálně čtyři druhy ovoce nebo zeleniny a váží až 3,5 kilogramu, zákazníci za ni zaplatí 49 korun.

Penny spolupracuje s projektem Nesnězeno

Řetězec Penny slevovou nabídku rozšířil ještě více a vedle bedýnek s ovocem a zeleninou, které nabízí zhruba na polovině svých prodejen, spolupracuje i s aplikací Nesnězeno. Jde o platformu, jejímž prostřednictvím restaurace, pekárny, hotely nebo obchody s potravinami nabízejí neprodané, ale kvalitní jídlo s výraznou slevou.

„Pro nás je to další příležitost, jak nabídnout našim zákazníkům zlevněné zboží, kterému končí trvanlivost, a přitom je stále nejen zdravotně nezávadné, ale také stejně kvalitní. Je to další krok v našem boji proti plýtvání a doplnění našich současných projektů. Zákazníci si tak budou moci prostřednictvím aplikace najít naši prodejnu, kde budou moci koupit za cenu 79 korun připravený balíček obsahující ovoce, zeleninu, pečivo nebo chlazené zboží, kterému ten den končí trvanlivost,“ uvedl v tiskové zprávě manažer komunikace Penny Tomáš Kubík.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Co všechno Češi vyhodí? Podívejte se pod ruce pracovníkům u třídící linky

Tagy:
jídlo ovoce potraviny zelenina odpad obchod projekt Lidl Kaufland Česko tisková zpráva produkty a služby ekonomika, obchod a finance spotřební zboží nápoje a potraviny