
Zvyšme výdaje na obranu, zní z vlády. Už teď je nestíháte řádně utrácet, namítá Schillerová
Korejská automobilka Hyundai se snaží přiblížit elektromobilitu i běžným lidem, a tak přijíždí s dlouho očekávaným modelem Inster. V nabídce má dvě verze elektromotoru. K dispozici je v celkem pěti výbavových stupních. Cenou se vejde těsně pod hranici 600 tisíc korun, v rukávu má nicméně ještě zvýhodnění.
Automobilky se vždy pyšní tím, když jejich model patří mezi nejlevnější, nejprodávanější nebo nejvýkonnější na trhu. Jsou ovšem parametry, kterými se už z principu vůbec nechlubí. Na mysli máme například dynamiku. Některé vozy totiž potřebují pro zrychlení z nuly na sto téměř dvacet vteřin. Tady je pět těch vůbec nejpomalejších.
Dostupná elektromobilita začíná získávat reálnější obrysy, obzvláště po příchodu modernizované Dacie Spring. Ta cenově začíná na necelých 420 tisících korunách, má to ale háček. Dražší konkurence je totiž daleko lépe vybavená a mnohdy výrazně prostornější. Pojďme se podívat na pětici nejlevnějších elektromobilů na našem trhu.
Ano, je to jednoduchý malý vůz a ano, nemá ve srovnání s ostatními elektromobily kdovíjak zářné parametry. Jenže i tak má velký potenciál změnit trh elektromobility v Evropě. Proč tak silná slova? Protože pořizovací cena tohoto vozu je ve srovnání s ostatními víceméně poloviční.
Německá firma ACM představila svůj elektromobil se snadno vyměnitelnými bateriemi. Ty se ukrývají pod podlahou zavazadlového prostoru ve čtyřech samostatných kufrech. Pokud energie dojde, lze je snadno vyměnit za plně nabité.
Už během letošního jara by se do prodeje měl dostat první elektromobil z díly rumunské nízkonákladové automobilky Dacia. Ta na podzim zveřejnila první technická data, která nyní doplnila o oficiální hodnoty zrychlení a dynamiky.
Dacia obrátila celý automobilový trh naruby, když začala nabízet vozy dostupné takřka pro každého. Její modely se díky poměru cena/výkon v mžiku staly bestsellery po celém světě. Představením čistě elektrického vozu Spring otevírá rumunská automobilka další, tentokrát zbrusu elektrickou kapitolu. Bude tahle revoluce úspěšná jako ty předešlé?
Našli jsme nejdostupnější elektromobily na českém trhu. Nejlevněji koupíte tuzemskou škodu, na nízkou cenovku sází také Francouzi a Korejci. Časem by však kartami měla zamíchat připravovaná dacia.