
Požár třípatrového domu v Aši: Hasiči evakuovali 13 lidí, šest z nich skončilo v nemocnici
Už za 12 let si řidiči v Evropě pravděpodobně nebudou moci koupit auto se spalovacím motorem. Jedinou možností bude pořízení automobilu s pohonem alternativním, zejména na elektřinu. S tím ale v Česku aktuálně počítá jen necelá pětina řidičů, ostatní se chtějí i nadále spoléhat na konvenční vozy, alespoň dokud to půjde.
Rostoucí ceny energií dopadají i na majitele elektromobilů. Při dalším zdražování by se totiž jejich pořízení nemuselo vyplácet. Ministerstvo dopravy slibuje investice do dobíjecích stanic, v Praze se však pro mimopražské řidiče elektromobilů chystá zásadní omezení.
Jestliže v městských aglomeracích platí elektromobily za ideální dopravní prostředky, dálniční provoz zásadním způsobem zkracuje jejich dojezd a nutí řidiče k nekomfortním improvizacím. Renomovaný magazín Auto Evolution zjistil, že u některých elektromobilů se dojezd na jedno nabití může při jízdě po dálnici snížit o více než polovinu oproti výrobcem udávaným hodnotám.
Šlápnout do pedálů a kochat se přírodou při minimální námaze. Elektrokola jsou čím dál víc v kurzu. My jsme společně s olympionikem Alešem Valentou vyrazili na projížďku. A rovnou jsme vyzkoušeli absolutní novinku. Dobíjecí stanici PIT STOP u obce Orel na Chrudimsku.
Zůstat s nepojízdným autem stát v mrazu kdesi v nehostinné pustině je noční můrou všech řidičů. Mnohem akutněji se však tato hrozba týká elektromobilistů, kteřé si špatně spočítají, kde musí nabíjet, nebo je dostihnou nepředvídatelné okolnosti. I s elektromobilem se ale ještě dá nějaký ten kilometřík uspořit.
Bylo jen otázkou času, kdy někdo přijde na trh se záchranným zdrojem energie pro elektromobily. Na rozdíl od běžných powerbank pro mobily nebo počítače je však tato přece jen o něco větší. Je ale možná tím nejsmysluplnějším doplňkem, jaký můžete k elektromobilu mít.
Udělat z motoristy elektromotoristu není vůbec jednoduché. V pořadí třetí ryze elektrický Mercedes vám ale padne do oka prakticky ihned. Vedle EQC a EQV je sice nejmenším z rodiny, designově ale tak rozhodně nevypadá, především se s ním však nadprůměrně příjemně žije.
Čínská technologická společnost NIO představila nový balík baterií pro elektromobily s kapacitou 150 kWh. Ten by měl umožnit dojezd až 1 000 kilometrů na jedno nabití. Díky standardizované velikosti jej navíc lze snadno vyměnit za jiný, třeba novější.
Průzkum provedený v osmi velkých ekonomikách vesměs potvrdil známá fakta. O koupi elektromobilu začnou prý běžní zákazníci seriózně uvažovat nejdříve za čtyři roky.