Doprava v Praze kolabuje, stěžují si řidiči. Podzim bývá nejhorší období, říká Scheinherr

Pražští řidiči se v posledních dnech musí znovu potýkat s neprůjezdnou Prahou, a to především ve špičkách. Důkazem bylo pondělní dopoledne, kdy se tvořily kolony kvůli kombinaci oprav a dopravních nehod. V kolonách lidé stáli například na dálnici D6 při příjezdu od Karlových Varů či v okolí Pražského okruhu, Jižní spojky či na dálnici D1 při příjezdu do Prahy. Podobné problémy však nejsou v Praze podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) v současné době výjimkou.

Na pražských silnicích aktuálně probíhá celkem 74 oprav, což v kombinaci s různými nehodami způsobuje nekonečné zácpy. Komunikace v hlavním městě byly zacpané například v pondělí dopoledne, jak dokládá snímek obsahového konzultanta CNN Prima NEWS Jakuba Kvasničky, který sdílel na sociálních sítích. Diskutující se pak shodli na dalších problémech, které se v pondělí dotkly mimo jiné i MHD.

Podle Scheinherra za to může vícero faktorů. „Situace byla jednak podpořena jednotlivými dopravními nehodami. V tunelu Blanka se srazily tři osobní automobily, také na Zbraslavi se srazily tři osobní automobily, na Praze 6 byla dopravní nehoda tramvaje s chodcem, takže byl pozastavený provoz tramvají. Situace ale celkově spíše odpovídá tomu, že říjen a listopad jsou tradičně dopravně nejzatíženější měsíce,“ sdělil náměstek pro CNN Prima NEWS.

„Je to způsobené tím, že je v Praze nejvíce studentů, lidé nejezdí na dovolenou a je tady spousta obchodních akcí před koncem roku, a proto je doprava v těchto dvou měsících nejintenzivnější z celého roku,“ doplnil Scheinherr.

Opozice vidí jako jasného viníka dosluhující vedení Prahy. „V první řadě je třeba říci, že končící vedení města plynulost pražské dopravy nikdy moc neřešilo. Náměstka Scheinherra zajímaly hlavně koloběžky a cyklopruhy. Motoristé nikdy nebyli v jeho hledáčku, spíš naopak. A pokud se zkombinují opravy silnic s dopravními nehodami, jako tomu bylo dnes (v pondělí, pozn. red.), je jasné, že to Pražané pocítí,“ sdělil pro CNN Prima NEWS představitel pražského ANO Ondřej Prokop.

Připomíná další dopravní komplikace z minulosti. „Vzpomeňme například na dopravní pekla loňského léta, kdy se naprosto nekoncepčně uzavíraly silnice bez promyšlených objízdných tras, to si pražští řidiči opravdu sáhli na dno. Dopravě v Praze výrazně uleví dostavba okruhů a já jen pevně doufám, že toto téma bude patřit mezi priority nového vedení města. Až se ho teda konečně dočkáme,“ sdělil Prokop.

Potřeba okruhu

Po okruhu volají také samotní pražští řidiči. Problémy nenastaly totiž pouze v pondělí, ale pražské komunikace se plní ve špičkách pravidelně, což má neblahé důsledky pro celé čtvrti, jak upozornil například uživatel Ten v 9-3 s broukem. „Kamiony ucpávají Městský okruh ve směru od Černého Mostu a často je celý pravý pruh zaplněn souvislou kolonou TIR (mezinárodní silniční dopravou, poznámka red.),“ uvedl uživatel na Twitteru s tím, že řidiči osobní dopravy proto hledají objízdné trasy po cestách, které jsou k tomu nevyhovující.

„Vznikají tak další zácpy, a to konkrétně na Českobrodské a Národních hrdinů – semafory na křížení Národních hrdinů s Českobrodskou jsou neúprosné. Auta, jedoucí po Národních hrdinů si nadjíždějí tuto zácpu přes místní ulice a vytvářejí další dopravní komplikaci,“ uvedl.

Dodal k tomu konkrétní video, které znázorňuje, co se děje v ulicích, které řidiči kvůli husté dopravě využívají. „Zhruba 2,5 km jsem jel 12 minut. Kdyby byl dostavěn Pražský okruh, kamiony by se na městském okruhu vyskytovaly mnohem řidčeji, a důvod k využívání alternativních tras by pominul,“ doplnil.

Komplikace na železnici

Při cestě do hlavního města si v pondělí ráno lidé často nepomohli, ani když využili železniční dopravu. Vlaky totiž zastavilo vykolejení vagonu v Horních Počernicích. Spoje směrem do Prahy tak mezi půl jednou ráno až jedenáctou dopoledne končily svou cestu ve zmíněné zastávce. Mnozí cestující pak kritizovali nedostatečnou komunikaci Českých drah.

Národní dopravce se však brání, že podával veškeré informace. „ČD na mimořádnost a omezení provozu upozornily mnoha komunikačními kanály, například tweet, varování na webových stránkách v oblasti mimořádnosti, informace v aplikaci Můj vlak a dalšími informačními kanály, včetně varovného upozornění OMEZENÍ NA TRASE u elektronického vyhledávání spojení... Pokud tedy cestující zvýrazněné varování o omezení na trase využili a otevřeli, měli u všech vlaků zasažených mimořádností příslušné informace o omezení dopravy / zrušení spoje atp. k dispozici,“ sdělil pro CNN Prima NEWS mluvčí Petr Šťáhlavský

Tagy: