Řidiči projíždějící Prahou se budou muset po letních prázdninách ještě více obrnit vůči zácpám. Opravy na silnicích totiž se začátkem školního roku, kdy se tradičně zintenzivňuje provoz, nekončí. Situaci v Praze do konce letošního roku zkomplikuje ještě minimálně 16 významných dopravních omezení.
Opravovat se bude například Karlovarská ulice, K Žižkovu, Tupolevova či Veselská v Letňanech. V Hostivaři začne výstavba záchytného parkoviště P+R. Pokračovat budou i rekonstrukce tramvajových kolejí. TSK má podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) letos naplánovaných 45 významných staveb, což je o pět více než loni. Silničáři k dnešku dokončili 62 nejvýznamnějších staveb a na 40 místech dělníci stále pracují.
Česko potřebuje zlepšit železniční spojení s Německem, ukazují nedávné události
Německo je největším obchodním partnerem České republiky. Západnímu sousedovi prodáváme téměř 40 % veškerého exportu. Přesto doposud existuje pouze jediné kvalitní železniční spojení mezi oběma státy. Nedostatečnou kvalitu železnic v nedávné době prověřily dvě události, zaprvé bleskové povodně na Děčínsku a tragická nehoda vlaku na Domažlicku.
Vyšší počet oprav si letos podle něj vyžádala mimo jiné na příští rok naplánovaná oprava povrchu Barrandovského mostu. „Je vhodné koncentrovat do letošního roku množství oprav a zamezit tomu, že by v příštím roce bylo něco v souběhu s opravou mostu,“ řekl Scheinherr před novináři.
Práce na silnicích obhajoval také primátor Zdeněk Hřib (Piráti). „Opravy jsme tradičně soustředili především do období prázdnin, kdy bývá provoz mírnější, lidé díky dovoleným méně dojížděli za prací nebo se nacházeli mimo město. Přesto si uvědomujeme, že uzavírky vždy způsobí nějaká omezení. Děkuji proto Pražanům a návštěvníkům Prahy za trpělivost a pochopení. Kdybychom nic neopravovali, nebude to opravené,“ obhajuje opravy na Facebooku.
Opravy kritizuje opozice
Vedení města za množství oprav kritizovala v uplynulých týdnech opozice. ODS mu vytýká špatnou koordinaci a požaduje zřízení speciálního koordinátora, který bude mít za úkol zlepšit plánování dopravních staveb a uzavírek a zprůjezdnit Prahu.
Podle Hřiba však již takový člověk existuje. „Vždy se snažíme, aby byly rekonstrukce nanejvýš koordinované. O to se stará náš dopravní koordinátor uzavírek. Díky tomu můžeme sladit na jednom místě třeba pokládku nového povrchu vozovky a zároveň k tomu obnovu inženýrských sítí nebo tramvajové trati. V důsledku to znamená, že se na jednom místě nebude kopat stále dokola, ale že se to udělá pořádně najednou,“ napsal primátor.
„Nikdy ale bohužel nemůžeme naplánovat, že třeba někde praskne vodovodní potrubí a situace se zkomplikuje. I to se ale stává. Navíc za posledních 10 let počet osobních aut v Praze vzrostl o třetinu, a tak se doprava zahušťuje a silnice také čelí větší zátěži. Na to musíme reagovat,“ doplnil.