Pokud vláda nevysvětlí své kroky, bude i nadále ztrácet podporu, myslí si marketér Jakub Horák. Preference vládním stranám klesají, i když se do akce naplno nezapojily odbory, což by podle Horáka mělo Strakovu akademii varovat. Odborník na politický marketing Oto Klempíř vládě doporučil dva kroky, které by měla pro zlepšení komunikace udělat.
Zaprvé by vláda podle Klempíře měla změnit narativ, tedy typ komunikace. Fialův kabinet podle něj mluví jen o sobě, a to stylem „my tam nahoře versus vy tam dole“.
„Druhá věc je, že vláda by měla určit někoho, kdo bude uvěřitelný a koho budou mít lidé rádi, i když to je u politiků velmi těžké,“ doplnil Klempíř. Tento člověk by měl lidem vysvětlovat postup vlády. Ideálním kandidátem na tuto pozici by podle experta byl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).
ČTĚTE TAKÉ: Opatření jsou rozbitá mozaika. Nikdo z politiků není tahounem jako Kalousek, říkají komentátoři
„Vybral bych si Mariana Jurečku a na jeho širokých ramenou, buldočím stylu a lidovosti bych odpromoval celou garnituru nových opatření,“ uvedl Klempíř. Podle něj je Jurečka lepší volbou než ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS), který působí nesrozumitelně.
Změna stylu komunikace by vládě prospěla i podle Horáka. „Podle posledního průzkumu společnosti Kantar by poprvé od parlamentech voleb současná vládní koalice nesestavila většinu,“ upozornil marketér. Je to dáno tím, že rostou preference hnutí ANO, a navíc by se do Poslanecké sněmovny zřejmě znovu probojovala ČSSD.
„Fakt, že by současná vládní koalice nesestavila většinu, je varující,“ zmínil Horák. Navíc jsme podle něj v situaci, kdy se do akce ještě pořádně nezapojily odbory a další skupiny organizující demonstrace a protesty. Až v úterý odborový předák Josef Středula představil velkou prezentaci s dopady úsporného balíčku na rodiny. „Pokud vláda nedokáže srozumitelně vysvětlit, že se nic jiného dělat nedá, lze očekávat, že bude i nadále ztrácet podporu,“ uzavřel Horák.