FERAG - švýcarská jednička interlogistiky
V oboru interlogistiky patří k leadrům světového trhu. Zákazníkům nejen staví, ale také vymýšlí systémy šité na míru. Švýcarská společnost Ferag funguje přes 66 let. Spoléhají na ni zákazníci z více než dvaceti zemí a v posledních letech sází především na automatizaci. Dalším krokem vpřed má být umělá inteligence a neustálá inovace.
Má bohatou historii, dalekosáhlou tradici a klienty po celém světě. Vymýšlí, navrhuje a realizuje systémy, které pomáhají s interlogistikou firmám všeho druhu - těm vyrábějícím auta, oblečení nebo třeba tiskařským firmám. Ferag, společnost Made in Swiss, přichází s řešením, které šetří čas, prostor i peníze. Jde přitom s dobou a sází především na automatizaci. A chce jít ještě dál.
Umělá inteligence
„Umělá inteligence vládne světu a musíme na to reagovat. A druhá věc je inovace. Snažíme se být nejvíce inovativní společnost v rámci interlogisty na celém světě. Máme před sebou velký cíl,“ mluví o výhledech do budoucna Jakub Jonáš, jednatel společnosti Ferag pro Česko.
V současné době je největší poptávka po vysokoobrátkových systémech, jako je například současný top produkt Feragu - Skyfall. Pracuje ve výšce a automaticky. Práci odvede víceméně samostatně a naprosto spolehlivě, s vysokou efektivitou, zatímco lidé mohou pracovat jinde. Dalším bonusem je, že to všechno se dá zvládnout ve stávajících prostorách. „Skladovacích prostor je dnes nedostatek. Potřebujete vychytávat čím dál větší počet zboží a nemáte možnost jít do většího prostoru,“ vysvětluje Jakub Jonáš důvody, které firmy nutí k neustálému pohybu kupředu.
Změny už začaly
Poslední roky byly pro světový byznys zatěžkávající zkouškou. Kdo chce obstát, musel přistoupit k celé řadě změn. Pro Ferag to znamenalo mimo jiné i přeskupení pracovních skupin po celém světě. Ty se už nesoustředí na každý stát samostatně. „Vytvořili jsme regiony, abychom dokázali lépe obhospodařit klienty. Od Holandska po ČR máme svůj tým a ten pracuje společně na všech projektech. Aby klient, který má sídlo v Německu, v Itálii nebo ve Francii dostal veškeré řešení stejné. Aby tam nebyl rozdíl v ceně, v přístupu, v informacích,“ vysvětluje jednatel českého Feragu s tím, že systém je sice stejný, nicméně navržený profesionály tak, aby přesně odpovídal potřebám jednotlivých zákazníků.
Udržet se na trhu
Dalším rozdílem mezi současností a historií je fakt, že zatímco dříve šlo firmám mnohdy o maximalizace zisků, v současnosti se mnohé z nich soustředí o zefektivnění procesů, udržení si svého postavení a vylepšení služeb pro své klienty.
„Dnes je to spíš o udržení postavení na trhu. Už nejde ani tak o to, aby řešení bylo co nejlepší a nejlevnější, ale aby bylo co nejudržitelnější do budoucna. A to se strašně změnilo za posledních deset, dvanáct let,“ říká Jonáš.
A proces změn bude ve Feragu pokračovat i nadále - především v oblasti již zmíněných moderních technologií.