Už žádnou šedou. Fiat končí s nejprodávanější barvou, ředitel se ponořil do obří oranžové kádě

Šedá je v současnosti nejoblíbenější barva, kterou volí lidé kupující nové auto. Fiat se ovšem rozhodl s šedou skoncovat a nabízet pouze barevnější alternativy. Chystaný plně elektrický vůz 600e bude jednou z hvězd kampaně namířené proti automobilové uniformitě. To vysvětluje, proč se jeden z těchto automobilů dostal do obrovského sudu s oranžovou barvou i s generálním ředitelem Fiatu Olivierem Francoisem za volantem.

Fiat chce, aby se absence šedé stala „charakteristickým rysem vozů Fiat na automobilovém trhu“. Chce se stát značkou pocházející ze „země barev“. Příklady, které jsou již k dispozic, mají příznačné názvy – Gelato bílá, Sicilia oranžová, Paprika oranžová, Passione červená, Blu Dipinto di Blu, Italia modrá, Venezia modrá, Rugiada zelená, Foresta zelená, Rose gold a Cinema black.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Modelka Šeredová si vzala dědice Fiatu. Vdavkám na Sicílii předcházel bujarý večírek

Neobvyklá kampaň

Rozhodnutí přestat nabízet šedou barvu vysvětluje nekonvenční představení s namáčením aut do obřího sudu s barvou, které se odehrálo v italském městě Lerici během letního slunovratu 21. června. Oficiální video s názvem „Operation No Grey“ ukazuje generálního ředitele Oliviera Francoise, který před ponořením s novým Fiatem 600e do oranžové lázně vysvětlil, proč toto rozhodnutí učinil.

Francois v krátkém šotu mimo jiné kritizuje německé, japonské a francouzské automobilky za to, že se tvrdošíjně drží šedi. Generální ředitel Fiatu připustil, že šedá je „snadno prodejná“, přesto zdůrazňuje, že Itálie je jiná než ostatní země, jak dokládají pestrobarevné fasády domů v pozadí.

Tagy: