SVĚT FINANCÍ S TRINITY BANK, Lukáš Kovanda, Sandeep Kataria - 18.6. v 20:15
Společnost Baťa má mnoho klíčových trhů, kromě Česka a Itálie je pro ni zásadní třeba africká Keňa. Sandeep Kataria, globální generální ředitel této obuvnické značky, v pořadu Svět financí s Trinity Bank na CNN Prima NEWS popsal, proč je firma oblíbená i v Indii a přiblížil, jak čerpá z původního odkazu českého podnikatele Tomáše Bati. Ekonom Lukáš Kovanda mimo jiné připomněl Baťovu psychologii prodeje.
Klíčové trhy má Baťa v mnoha zemích. Řadí se mezi ně vedle Česka i Indie, Itálie, Bangladéš nebo Keňa. „Během covidové epidemie jsme měli výhodu vlastních továren. Pojily se s tím však náklady na vlastní obchody, chvíli trvalo, než jsme se ze všeho vzpamatovali,“ popsal Kataria.
ČTĚTE TAKÉ: Evropa zaspala. Cla na čínské elektromobily jsou cestou k obchodní válce, shodli se ekonomové
Připomněl, že firma je v Indii velmi populární. „Sám jsem v dětství chodil v botách této značky do školy. Lidé tam znají výrobky společnosti jako kvalitní,“ objasnil.
Kataria poznamenal, že společnost se snaží pokračovat v odkazu zakladatele zlínského obchodníka Tomáše Bati. „Čerpáme z dědictví toho, že Baťa byla lokální značka, kamkoliv se dostala. Chápala správně nejen své zaměstnance, ale i zákazníky,“ řekl v pořadu Svět financí s Trinity Bank.
Důležitou zásadou pro firmu je úzká spolupráce s místními komunitami. „Zákazníci v různých částech světa jsou přesvědčeni, že se jedná o jejich domácí společnost,“ dodal generální ředitel.
Strategii českého podnikatele ocenil i Kovanda. „Třeba do Indie expandoval již před druhou světovou válkou. Byl to skvělý psycholog prodeje. Ceny, které končí devítkou, vidíme na pultech obchodů právě díky němu,“ podotkl.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Pečivo nezlevní, přestože ceny obilí padají, hlásí pekaři. Ekonomové je viní z prospěchářství