
Jsme v šoku, uvedl řetězec Action k tragédii v Hradci. Lidé se ptají, jak zajistí bezpečnost
Jsou disciplíny, ve kterých jsou elektromobily jednoduše lepší než spalovací auta. Jednou z nich je bezpochyby sprint na čtvrt míle, v němž „bezemisní“ hypersporty jasně dominují. Rekord mezi produkčními vozy doposud držela Tesla s Modelem S Plaid, jenže teď Američany sesadila z trůnu poměrně neznámá chorvatská střela s názvem Rimac Nevera.
Vůz formule 1 ze stáje Red Bull, který se ještě nedávno proháněl ulicemi Prahy, teď zamířil do Velké Británie, kde se ve sprinterském závodě postavil proti jednomu z nejrychlejších sériově vyráběných automobilů světa – Bugatti Chiron. Na jedné straně pouze 650 kilogramů váhy a výkon okolo 750 koní. Na té druhé pak téměř dvě tuny hmotnosti, ale téměř 1 500 koní pod kapotou. Kdo nakonec vzejde jako vítěz?
Před pár týdny překonal americký hypersport SSC Tuatara magickou hranici 500 km/h, a získal tak titul nejrychlejšího sériově vyrobeného auta světa. Při pohledu na zbrusu nové Bugatti Bolide to však vypadá, že konstruktéři od mýtické podkovy z Mylhůz ještě zdaleka nehodili ručník do ringu a nynějšího krále rychlosti touží svrhnout. Novinka od Bugatti je totiž zkonstruovaná jako okruhový speciál, nikoliv jako rychlostní monstrum.
Už po druhé světové válce se začaly sportovní automobiloví výrobci předhánět v tom, kdo zkonstruuje vůbec nejrychlejší sériově produkovaný vůz na světě. Tento nikdy nekončící hon odstartoval Jaguar XK120, který svého času překonal dnes už směšných 200 kilometrů v hodině. O 106 km/h rychleji uhánělo legendární Ferrari 288 GTO z 80. let. Další zlom přišel až o 23 let později, kdy Bugatti Veyron atakovalo astronomických 407 km/h. Jde to ale ještě rychleji.
Francouzská automobilka Delage, která vznikla už v roce 1905 a proslula svými závodními automobily, znovu ožívá. Po takřka 65 letech se vrací s tzv. hypersportem D12, který v nejsilnější variantě pohání až 1 130 koňských sil. Produkční dvanáctiválcová formule si „brousí“ zuby na rychlostní rekord německého okruhu na Nürburgringu.
Vytvořili jsme přehled deseti nejrychlejších sériově vyráběných automobilů planety. Mezi šestnáctiválcovými monstry najdete vozy značek Bugatti, Hennessey či McLaren. Prvenství mezi elektromobily drží chorvatský Rimac Concept Two, nejočekávanější je Tesla Roadster.