Závod, který nemá obdobu. Bugatti Chiron a Red Bull F1 si to rozdaly na letišti
Vůz formule 1 ze stáje Red Bull, který se ještě nedávno proháněl ulicemi Prahy, teď zamířil do Velké Británie, kde se ve sprinterském závodě postavil proti jednomu z nejrychlejších sériově vyráběných automobilů světa – Bugatti Chiron. Na jedné straně pouze 650 kilogramů váhy a výkon okolo 750 koní. Na té druhé pak téměř dvě tuny hmotnosti, ale téměř 1 500 koní pod kapotou. Kdo nakonec vzejde jako vítěz?
Nejextrémnější Bugatti všech dob! Dvanáctisetkilové Bolide pohání 1850 koní
Před pár týdny překonal americký hypersport SSC Tuatara magickou hranici 500 km/h, a získal tak titul nejrychlejšího sériově vyrobeného auta světa. Při pohledu na zbrusu nové Bugatti Bolide to však vypadá, že konstruktéři od mýtické podkovy z Mylhůz ještě zdaleka nehodili ručník do ringu a nynějšího krále rychlosti touží svrhnout. Novinka od Bugatti je totiž zkonstruovaná jako okruhový speciál, nikoliv jako rychlostní monstrum.
Rychlost má nového krále. Hypersport SSC Tuatara překonal magickou hranici 500 km/h
Už po druhé světové válce se začaly sportovní automobiloví výrobci předhánět v tom, kdo zkonstruuje vůbec nejrychlejší sériově produkovaný vůz na světě. Tento nikdy nekončící hon odstartoval Jaguar XK120, který svého času překonal dnes už směšných 200 kilometrů v hodině. O 106 km/h rychleji uhánělo legendární Ferrari 288 GTO z 80. let. Další zlom přišel až o 23 let později, kdy Bugatti Veyron atakovalo astronomických 407 km/h. Jde to ale ještě rychleji.