Nejextrémnější Bugatti všech dob! Dvanáctisetkilové Bolide pohání 1850 koní

Před pár týdny překonal americký hypersport SSC Tuatara magickou hranici 500 km/h, a získal tak titul nejrychlejšího sériově vyrobeného auta světa. Při pohledu na zbrusu nové Bugatti Bolide to však vypadá, že konstruktéři od mýtické podkovy z Mylhůz ještě zdaleka nehodili ručník do ringu a nynějšího krále rychlosti touží svrhnout. Novinka od Bugatti je totiž zkonstruovaná jako okruhový speciál, nikoliv jako rychlostní monstrum.

Jeho základ tvoří ultralehký karbonový skelet objímající pohonné ústrojí. Veškeré součástky a upevňovací prvky jsou potom titanové. Obdobný materiál se objevuje také na dalších komponentech, tisknutých na 3D tiskárně, aby byly co možná nejtenčí. Zajímavostí jsou kola z kovaného hořčíku. To vše za účelem maximálního snížení hmotnosti na pouhých 1240 kilogramů. Jen pro porovnání, předchozí modely Bugatti (Centodieci, Divo či Chiron) vážily okolo dvou tun!

Přitom Bolide pod kapotou ukrývá stejný šestnáctiválcový motor jako jeho obtloustlí sourozenci. Dokonce je naladěný na ještě vyšší výkon, konkrétně na 1850 koní. Výsledkem je doslova dechberoucí poměr váhy a výkonu s hodnotou 0,67 kilogramu na jednoho koně. Nejvyšší točivý moment definuje taktéž hodnota 1850, tentokrát v newtonmetrech.

Výrobce udává hned několik údajů o zrychlení. Z klidu na stovku by se měl vůz rozjet za pouhé 2,17 sekundy. Dvoustovka je záležitostí 4,36 s, na třech stech je už za těžko představitelných 7,37 s. Zcela nepochopitelná je akcelerace z nuly na 400 km/h. Bugatti to zvládne za 12,08 sekund. Tehdy je například Škoda Fabia na stovce. Jen 20,16 sekund by mělo francouzskému sprinterovi stačit ke zdolání 500 km/h, maximální rychlost však automobilka neuvádí.

Nejdůležitějším údajem pro okruhový speciál nazvaný Bolide je však čas na severní smyčce Nürburgringu. Údajně k tomu potřebuje pouze 5 minut a 23,1 sekundy. Jen pro představu, závodní Porsche 919 Hybrid Evo pro Le Mans to dokáže za 5:19.546. Všechny tyto údaje jsou však prozatím spekulacemi, jelikož se jedná o experimentální studii, která zatím nemá jistou budoucnost. Zda skončí prototypem demonstrujícím aktuální schopnosti značky, anebo vstoupí v omezeném počtu do prodeje, zůstalo dosud utajeno. Každopádně auto splňuje předpisy organizace FIA.

Tagy:
Nürburgring Bugatti rychlostní rekord Škoda Fabia Porsche 919 Hybrid Evo hypersport SSC Tuatara sportovní vozy FIA Bugatti Bolide extrémní automobily okruhový speciál Mezinárodní automobilová federace Bugatti Automobiles Divo