reklama

Nejextrémnější Bugatti všech dob! Dvanáctisetkilové Bolide pohání 1850 koní

Bugatti Bolide
Foto: Bugatti

Před pár týdny překonal americký hypersport SSC Tuatara magickou hranici 500 km/h, a získal tak titul nejrychlejšího sériově vyrobeného auta světa. Při pohledu na zbrusu nové Bugatti Bolide to však vypadá, že konstruktéři od mýtické podkovy z Mylhůz ještě zdaleka nehodili ručník do ringu a nynějšího krále rychlosti touží svrhnout. Novinka od Bugatti je totiž zkonstruovaná jako okruhový speciál, nikoliv jako rychlostní monstrum.

reklama

Jeho základ tvoří ultralehký karbonový skelet objímající pohonné ústrojí. Veškeré součástky a upevňovací prvky jsou potom titanové. Obdobný materiál se objevuje také na dalších komponentech, tisknutých na 3D tiskárně, aby byly co možná nejtenčí. Zajímavostí jsou kola z kovaného hořčíku. To vše za účelem maximálního snížení hmotnosti na pouhých 1240 kilogramů. Jen pro porovnání, předchozí modely Bugatti (Centodieci, Divo či Chiron) vážily okolo dvou tun!

Přitom Bolide pod kapotou ukrývá stejný šestnáctiválcový motor jako jeho obtloustlí sourozenci. Dokonce je naladěný na ještě vyšší výkon, konkrétně na 1850 koní. Výsledkem je doslova dechberoucí poměr váhy a výkonu s hodnotou 0,67 kilogramu na jednoho koně. Nejvyšší točivý moment definuje taktéž hodnota 1850, tentokrát v newtonmetrech.

Výrobce udává hned několik údajů o zrychlení. Z klidu na stovku by se měl vůz rozjet za pouhé 2,17 sekundy. Dvoustovka je záležitostí 4,36 s, na třech stech je už za těžko představitelných 7,37 s. Zcela nepochopitelná je akcelerace z nuly na 400 km/h. Bugatti to zvládne za 12,08 sekund. Tehdy je například Škoda Fabia na stovce. Jen 20,16 sekund by mělo francouzskému sprinterovi stačit ke zdolání 500 km/h, maximální rychlost však automobilka neuvádí.

Nejdůležitějším údajem pro okruhový speciál nazvaný Bolide je však čas na severní smyčce Nürburgringu. Údajně k tomu potřebuje pouze 5 minut a 23,1 sekundy. Jen pro představu, závodní Porsche 919 Hybrid Evo pro Le Mans to dokáže za 5:19.546. Všechny tyto údaje jsou však prozatím spekulacemi, jelikož se jedná o experimentální studii, která zatím nemá jistou budoucnost. Zda skončí prototypem demonstrujícím aktuální schopnosti značky, anebo vstoupí v omezeném počtu do prodeje, zůstalo dosud utajeno. Každopádně auto splňuje předpisy organizace FIA.

K tématu

Tagy: Nürburgring Bugatti rychlostní rekord hypersport sportovní vozy FIA Bugatti Bolide extrémní automobily okruhový speciál
reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Politika

Česko může vést vláda až pěti stran. Slovákům přitom široké kabinety nefungovaly

Česko může vést vláda až pěti stran. Slovákům přitom široké kabinety nefungovaly

V Česku zbývá rok do voleb, které určí nové složení Poslanecké sněmovny a zřejmě i novou vládu. Opozice se zformovaly do dvou bloků, přičemž oba chtějí zvítězit nad tím druhým a zároveň touží porazit hnutí ANO premiéra Andreje Babiše. Jak Ivan Bartoš vedoucí Piráty s hnutím STAN, tak Petr Fiala šéfující bloku ODS, KDU-ČSL a TOP 09 říkají, že chtějí být příštími premiéry. Vzhledem k názorovému zakotvení stran se navíc dají očekávat konflikty, pokud se oba bloky rozhodnou vytvořit společnou koaliční vládu. S takovými kabinety má dlouholeté zkušenosti Slovensko a nutno podotknout, že spíše negativní.

Očkování proti covidu budou Čechům hradit pojišťovny, rozhodla Sněmovna
Ve věznicích kvůli covidu chybí stovky dozorců. Budou za ně zaskakovat policisté
Ministr Brabec má zdravotní problémy. Po jednání uhelné komise skončil v nemocnici
Volný: Nucená vakcinace je znásilnění. Nasaďte si roušku, reagoval Blatný
reklama
reklama
Nedočkaví štamgasti vyrazili na pivo už v šest ráno. O půl sedmé byla plná hospoda

Lidé

Domácí zpravodajství

Stovky volných termínů, jednotky zájemců. Učitelé se na covid testy zdarma nehrnou
Průměrná mzda dosáhla 35 402 korun. V Česku nejvíce vydělávají Pražané, přes 43 tisíc
Další články
reklama
reklama