Jako vyhodit Baťu. Zakladatel Brašnářství Tlustý s vedením nekomunikuje, šéf podvod odmítá

Brašnářství Tlustý

Brašnářství Tlustý

Zaměstnancům Brašnářství Tlustý jsem dal chléb, sdělil pro CNN Prima NEWS zakladatel společnosti Roman Tlustý, který prý se společností nekomunikuje. „Jako kdyby vyhodili z podniku Tomáše Baťu,“ poznamenal k nepříznivým vztahům. Firma ve středu zveřejnila slova o hrozícím krachu a poprosila veřejnost o pomoc, po vlně solidarity však otočila s tím, že na tom firma ve skutečnosti tak zle není. Nekalý záměr ale současný majitel Ivan Petrův důrazně odmítá.

Sám zakladatel firmy Tlustý uvedl, že zaměstnancům firmy „dal chléb“. „Od okamžiku, kdy mi před lety vyvezli věci, s nimi nijak nekomunikuji. Je to stejné, jako kdyby vyhodili Baťu z podniku,“ sdělil zakladatel společnosti pro CNN Prima NEWS. Dodal, že podobné praktiky považuje za „český národní sport“.

ČTĚTE TAKÉ: Je to obrovská příležitost, prosazuje Bém dál olympiádu v Praze. Proč nápad kdysi padl?

Středeční výzva zákazníkům o „damoklově meči“ byla podle současného majitele psaná od srdce a velmi emotivně. Že by šlo o podvod, Petrův rázně odmítá. „Byli jsme v situaci, kdy jsme tuto obavu odůvodněně měli. Během jednoho až dvou dnů jsme se následně z krize dostali díky lidem, za což jsme jim vděční,“ uvedl pro CNN Prima NEWS.

Podle politického marketéra Jakuba Horáka však Petrův celou situaci nezvládl. „Brašnářství spadá do kategorie ‚love brand‘. Lidé k nim mají bližší vztah a jsou ochotni si připlatit. Když je láska zklamaná, střídá ji velká bolest a naštvanost,“ poznamenal.

A společnost skutečně naštvala řadu lidí kvůli svému středečnímu oznámení na Facebooku, ve kterém napsala: „Bez prodeje není výroby. I když makáme ze všech sil, dáváme lidem nejlepší, co dovedeme, nedokážeme ufinancovat provoz. Je to kritické. Máme nyní pár dnů, než na nás dopadne Damoklův meč. Obstavení účtů. Insolvence. Konec.“

Právní poradce spotřebitelské organizace dTest Martin Pitron upozornil, že se společnost mohla dopustit nekalé obchodní praktiky. „Konkrétně se jedná o agresivní druh praktiky, kdy jsou zkresleny informace o ekonomickém stavu,“ zdůraznil.

Mluvčí inspekce zmínil i pokutu

Mluvčí České obchodní inspekce František Kotrba ve vysílání CNN Prima NEWS potvrdil, že se úřad věcí zabývá. „Souvisí to s možností nekalé obchodní praktiky. Mohlo dojít i k agresivnímu způsobu reklamy,“ potvrdil mluvčí.

„V případě sankce se v zákoně hovoří až o částce pěti milionů korun. Za dva dny obdržela inspekce necelou desítku podání,“ dodal Kotrba.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Inflace zpomalila a ČNB snižuje sazby, hypotéky ale nezlevnily. Kdy přijde očekávaná změna?

Tagy:
reklama pokuta firma inspekce Česká obchodní inspekce majitel spotřebitel Tlustý nekalá praktika František Kotrba Brašnářství Tlustý Roman Tlustý Ivan Petrův