Úřad práce zruší desítky poboček. Přibývá napadení i výhrůžek zaměstnancům, říká ředitel
Jaroslav Müller
Výpis příspěvků ke štítku „Jaroslav Müller“
Týrání zvířat, nebo nešťastná náhoda? Ochránci se přou se zástupci dostihů o Taxisův příkop
Velký Taxisův příkop, legendární skok na Velké pardubické, při kterém letos opět zemřel jeden z koní, podle zákona představuje týrání zvířat, domnívá se Pavel Buršík, předseda spolku OBRAZ – obránci zvířat. Ředitel Dostihového spolku Jaroslav Müller mu na CNN Prima NEWS oponoval s tím, že pořadatelé dostihu usilují o maximální bezpečí jezdců i koní a při smrtelných úrazech se jedná o nešťastné náhody.
„Zabiják“ Taxis ukončil životy desítek koní. Letos Velká pardubická přichystala změnu
Obrovská sláva, ale také neblahá pověst. Při vyslovení spojení „Velký Taxisův příkop“ leckoho možná i trochu mrazí. A není divu. V minulosti na něm při Velké pardubické zahynulo mnoho koní, naposledy v minulém roce osmiletý hnědák Sottovento. Stejně jako při předchozích tragédiích se uvnitř české veřejnosti zrodila obrovská vlna kritiky, která tentokrát donutila pořadatele zasáhnout. A nebezpečí při nedělním 131. ročníku VP (v 15:45 hodin) by na překážce číslo čtyři už nemělo být tak velké.
Konec tragických pádů? Taxis už je bezpečnější. Ale pořád stejně obtížný, říká pořadatel
Je tou překážkou, která z Velké pardubické dělá výjimečný dostih, možná nejtěžší dostih v Evropě. Velký Taxisův příkop už připravil o život 25 koní, naposledy loni Sottoventa, proto došlo – i za nátlaku veřejnosti – mezi odborníky ke shodě, že je potřeba ho upravit, učinit o něco bezpečnější. Teď už má slavný skok „plastickou operaci“ za sebou.
Konec smrťáků na obávané překážce? Bájný Taxis čekají změny, příkop bude mělčí
Je hlavním důvodem, proč tolik lidí Velkou pardubickou miluje i nenávidí. Snad nejtěžší překážka evropských dostihů Velký Taxisův příkop, která stála život desítky koní (naposledy loni v říjnu Sottoventa), dozná velkých změn. Za zabezpečením obávaného skoku stojí expertní skupina složená například z legendárního žokeje a trenéra Josefa Váni nebo veterinářů. Není to poprvé, co Taxis čekají novoty. Radikální úpravou prošel už v roce 1994.
Sottovento byl 25. obětí Taxisu. Skok nejde vyřadit, ale musíme konat, říká pořadatel
Překážka číslo čtyři. Postrach, kvůli kterému je nejslavnější český dostih Velká pardubická milován i nenáviděn. Taxis se pravidelně stává pro koně popravčím. Naposledy na jeho obtížnost doplatil osmiletý hnědák Sottovento a je už 25. obětí záludného příkopu. Podle vyjádření ředitele pardubického závodiště Jaroslava Müllera pro CNN Prima NEWS je na čase tolik skloňovaný skok znovu upravit.