Kolář: Marketingový tým z Fialy dělá Forresta Gumpa. Vytrácí se z toho autenticita

Politolog Marián Sekerák a komentátor Petr Kolář

ZPRÁVY - 22.11. v 09:00

Mám pocit, že marketingový tým Petra Fialy (ODS) z premiéra dělá Forresta Gumpa. V pořadu Zprávy PLUS na CNN Prima NEWS to řekl komentátor Petr Kolář. Podle něj působí nová marketingová strategie ODS neautenticky a je otázka, zda voliče přesvědčí.

Marketingový tým Petra Fialy se rok před sněmovními volbami snaží změnit premiérovu image. Z vážného profesora v obleku z Brna se stává uvolněnější „muž z lidu“, který se snaží být vtipný a zabrušuje například do sportovní tematiky. Ve fotbalovém podcastu Nosiči vody popsal, jak během svých mládežnických let hrával kopanou a dával pět gólů za zápas.

ČTĚTE TAKÉ: Fiala je třetí nejlépe placený premiér EU vzhledem k průměru. Žebříčku dominuje Orbán s Ficem

Podle Koláře se ale z premiérovy nové image vytrácí autenticita. „Marketéři z něj dělají takového Forresta Gumpa. Teď se prezentuje jako fotbalista. Možná, že až příště bude chtít hlasy metalových fanoušků, oznámí, že vymyslel heavy metal a hrál v kapele na triangl,“ glosoval Kolář.

Důležitá by prý měla být hlavně politika a její výsledky. „Fiala tvrdí, že dělá tu nejlepší polistopadovou politiku. Problém je, že voliči to nevidí. Jestli si toho mají všimnout tím, že se premiér začne chovat jinak, je otázka. Důležité ale je, jak se lidem žije, co mají v peněženkách. Nakonec vždy hovoří výsledky, ne kolik kdo dal gólů,“ řekl Kolář.

O nové marketingové strategii má své pochybnosti i politolog Marián Sekerák. „Ta změna je zásadní. Dokonce jsem ho viděl, jak si v přímém přenosu sundal sako, což je velký pokrok. Cílem strategie je pravděpodobně přiblížit se občanům. Nejsem si ale zcela jistý, zda má smysl rok před volbami měnit doposud nastavenou strategii, ani jestli se tím ODS podaří přilákat novou kohortu voličů,“ dodal Sekerák.

MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Proud urážek ve Sněmovně: Babiš se ostře pustil do Fialy. Ministři na protest odešli ze sálu

Tagy: