360°, Zdeněk Hřib, Martin Kupka - 10.9. v 21:20
Praha se stává neprůjezdnou, řešením ale není zelená ideologie, sdělil v pořadu 360° místopředseda ODS Martin Kupka. Kritizoval tak některé kroky primátora hlavního města Zdeňka Hřiba. Ve vysílání CNN Prima NEWS dále uvedl, že automobilisté jsou pro Piráty lovnou zvěří.
„Obávám se, že z kroků (Pirátů) je zřejmé, že automobilisté se stávají lovnou zvěří. Sám jsem se bál, zda do vysílání vůbec dorazím,“ sdělil s nadsázkou místopředseda ODS Martin Kupka. Situaci v Praze ale vnímá jako vážnou.
Jakákoliv uzavírka v Praze je komplikací. Horší je ale zmatkující řidič, míní záchranáři
Rozkopaných pražských silnic si nevšiml pouze prezident. Třeba záchranářům nebo hasičům každodenní kolony značně komplikují práci. Slova prezidenta jsou ale podle nich přehnaná – mnohem více než rozkopané silnice je prý trápí zmatkující řidiči nebo sídliště.
Na automobily určitě nezapomínáme, ujišťoval Pražany v pořadu 360° na CNN Prima NEWS pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti). Reagoval na kritiku některých politiků, že magistrát hlavního města prosazuje jízdu na kole a řidiče aut ignoruje.
Podle Kupky je ale doprava v hlavním městě velkou komplikací. „Praha se stává neprůjezdnou. Sám řídím auto, protože působím v celé oblasti Středočeského kraje, jinak se to zvládnout nedá. A přece platí, že lidé používají auto, aby zvládli pracovní povinnosti, ne aby se bavili,“ argumentoval dále Kupka.
Praze chybějí klíčové komunikace
Praha podle něj trpí tím, že není schopna řešit tranzitní tahy. „Ano, jejich stavby záleží na státu, ale je potřeba spojit síly, aby se klíčové tepny podařilo dostavět. Na automobilisty se zapomíná,“ zkritizoval Hřiba.
Pirátská strana si mimo jiné klade za cíl zlepšit životní prostředí nejen v metropoli. „Bráním se ideologiím včetně té zelené, zpravidla nic dobrého nenesou. Pojďme se na to podívat selským rozumem,“ dodal Kupka.
Ke zlepšení dopravní situace v Praze by doporučil přesunout dopravu pod zem po vzoru Barcelony. „Zároveň bychom měli zaměřit pozornost na kolejové tratě. To jsou priority pro další období, nikoli zákazové značky,“ řekl.
Kupka také hájil Hřibovy předchůdce z ODS, kteří se na rozvoji Prahy podíleli. „Když se podíváte do historie Prahy, tak klíčové stavby jsou díla primátorů ODS,“ podotkl.