Záchranářům nebo hasičům každodenní kolony komplikují práci
Rozkopaných pražských silnic si nevšiml pouze prezident. Třeba záchranářům nebo hasičům každodenní kolony značně komplikují práci. Slova prezidenta jsou ale podle nich přehnaná – mnohem více než rozkopané silnice je prý trápí zmatkující řidiči nebo sídliště.
Pro záchranáře a hasiče může každá minuta zdržení na cestě znamenat katastrofu. Jenže prezident podle nich význam prací na silnicích v tomto ohledu přeceňuje. Tvrdí, že Praha taková prostě je a vždycky byla.
Válka kvůli dopravnímu peklu pokračuje. Do Hřiba se pustil i ministr Havlíček
Ostřelování kvůli rozkopanému Česku pokračuje. Po prezidentovi Miloši Zemanovi se do pražského primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) pustil i ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). CNN Prima NEWS napsal, že zatímco se situace na D1 zlepšuje, v Praze se doprava zhoršuje. A podle Havlíčka je to nezkušeností a naivitou magistrátu.
„Pražská doprava je jedno ze specifik práce záchranářů a obecně složek integrovaného systému. Jakákoliv uzavírka může být komplikací, nicméně ke každému cíli existuje více cest,“ míní Jana Poštová, mluvčí Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy.
„Možná že je větší hustota dopravy, ale s tím si dokážeme poradit. V Praze bývá úplně běžně ranní, odpolední špička. Teď je možná ta špička trochu v delším časovém úseku,“ doplňuje mluvčí pražských hasičů Martin Kavka.
A stejného názoru je i primátor – podle něj se dojezdové časy hasičů a záchranářů nijak nezhoršují. „Trvale si stojíme jako Praha na nejlepších dojezdových časech v republice,“ reaguje Zdeněk Hřib (Piráti).
Sídliště jsou nejhorší, shodují se složky
Podle záchranářů je spíše než uzavírky trápí jiné věci. Třeba rekonstrukce tramvajových tratí. „Například zatravňování tramvajových pásů. Pokud pásy zatravněné nejsou, můžeme je hladce použít pro plynulou jízdu,“ popisuje Poštová.
Hasiči zase často mívají problémy na sídlištích. Silnice jsou tady totiž relativně úzké a hasiči k průjezdu potřebují alespoň tři metry. No a když se vedle sebe postaví dvě auta, je to sotva dva a půl. „Už se nám opravdu stalo několikrát, že jsme museli odhazovat vozidla. Průjezdnost na sídlištích je pro nás klíčovější a možná i nejklíčovější věc,“ dodává mluvčí Kavka.
Nejdůležitější je ale podle hasičů i záchranářů ohleduplnost ostatních řidičů. A třeba ve vytváření tzv. záchranářské uličky v koloně si zaslouží dokonce pochvalu. Rok od roku se lepší.