reklama

Mercedes-Benz EQC: První elektrické SUV s hvězdou ve znaku

Luxusní, ekologický a praktický zároveň. Takové má být první elektrické SUV, které německá automobilka poslala i na české silnice. Mercedes-Benz EQC nabízí i poměrně zajímavý dojezd, takže je pohodlně využitelný jako auto se spalovacím motorem.

reklama

Když německá luxusní automobilka Mercedes-Benz přemýšlela, v jaké kategorii aut začít svou elektrickou ofenzivu, volba středně velkých SUV byla poměrně jasná. Velmi oblíbený segment mezi zájemci o luxusní vozy je dobrá startovací pozice. Už na podzim 2019 tak mohla zahájit prodej modelu EQC, přesněji EQC 400 4Matic.

Auto zaujme velmi moderním designem s oblými liniemi a pevnou maskou chladiče, které dávají jasně na srozuměnou, že jde o elektromobil. Uvnitř najdeme samozřejmě vysoce kvalitní materiály, kterými je značka s trojcípou hvězdou pověstná. Kabinu tak zdobí voňavá kůže, kvalitní plasty i kovové prvky. Výsledkem je sci-fi interiér, který se bude líbit každému technologickému nadšenci.

Komfort v hlavní roli

Palubní desce dominuje nejen sportovně střižený trojramenný volant, ale i dvojice displejů, které jsou spolu opticky spojené v jeden celek. Levý simuluje klasické ručičkové ukazatele a umožňuje celou řadu grafických nastavení, pravý slouží systému MBUX s navigací, který lze pohodlně ovládat třeba hlasem.

EQC je dlouhé 4 761 mm a široké 1 884 mm. I díky rozvoru 2 873 mm nabízí poměrně prostorný interiér, který sveze až pět lidí. Do kufru lze naložit rovných 500 litrů zavazadel, po sklopení zadních sedadel až 1 060 litrů. Samozřejmostí jsou elektricky ovládané páté dveře, aby nakládání byl co nejjednodušší. Vyrazit na větší výlet tedy není sebemenší problém.

A to ani z hlediska pohonu. Mercedes-Benz EQC má totiž hned dva elektromotory, tedy každý pro jednu nápravu. Má tak paralelní pohon všech kol. Kromě toho ale disponuje celkovým výkonem 300 kW a masivním točivým momentem 700 Nm. To jsou parametry sportovního vozu, čemuž odpovídá i schopnost zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy. Maximum je omezeno na 180 km/h.

Nabito za pár minut

Díky baterii o kapacitě 88 kWh se tak není potřeba starat o dobíjení příliš často. Auto zvládne ujet až 417 kilometrů na jedno nabití v ideální situaci podle metody WLTP a až 454 kilometrů podle měření NEDC. Nejnovější modely dostanou navíc rychlejší nabíječku pro střídavý proud o výkonu 11 kW, která výrazně zkracuje čas nabíjení z domácích zásuvek nebo pomalejších nabíječek. Rychlé nabíjení je možné výkonem až 110 kW, baterie se tak doplní za několik desítek minut.

Mercedes-Benz EQC se prodává i na českém trhu. Aktuálně stojí 1 887 600 korun. K vozu si lze vybrat celu řadu zajímavé příplatkové výbavy. Řeč je třeba o stylové balíčku AMG, specifických barvách karoserie nebo třeba až 20palcových discích kol.

Tagy:

Hlavní zprávy

Válek: Nemalujme si situaci s omikronem na růžovo. Máme plán opatření až do léta

Ministr zdravotnictví Vlastimil Válek (TOP 09) na tiskové konferenci po jednání vlády naznačil, jak by mohla vypadat covidová situace v příštích týdnech. Pokud budou lidé aktuální opatření dodržovat, můžeme být podle něj v půlce února za vodou. Zároveň však varuje před podceňováním varianty omikron. Vláda připravuje plán opatření, který by mohl platit až do letních prázdnin.

Někdo se zbláznil, nebo je to sabotáž. Flegr nechápe méně časté testování zdravotníků

Pro zaměstnance platí od 17. ledna povinnost se kvůli omikronu dvakrát týdně testovat. Současně navíc začala platit vyhláška ministerstva zdravotnictví, která ulevuje pracovníkům sociálních služeb a zdravotníkům. Očkovaní se nemusí testovat vůbec a ostatní jen jednou týdně. Podle ministerstva stačí, že používají ochranné pomůcky. Fanouškem tohoto opatření není evoluční biolog Jaroslav Flegr. Podle něj jde o hazard s lidskými životy.

Silný vítr udeří v téměř celém Česku. Meteorologové varují i před sněhovými jazyky

Na většině území Česka bude do čtvrtečního večera foukat silný vítr, který v nárazech může dosáhnout přes 65 kilometrů v hodině. Vítr bude postupně zesilovat od středečního odpoledne, kdy zasáhne Slezsko. Od druhé poloviny noci pak bude foukat i v dalších regionech. V polohách nad 500 metrů nad mořem bude vítr tvořit sněhové jazyky, kvůli kterým mohou být některé silnice nesjízdné. Vyplývá to z výstrahy Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Ředitel závodů F1 na odstřel kvůli fiasku. Není hlavní viník, jde proti proudu Enge

Fiasko, totální selhání nebo krádež. Nelichotivých slov, která padala po konci sezony formule 1 kvůli poslednímu závodu, by se našla spousta. Ročník 2021 byl přitom jedním z nejatraktivnějších v historii královny motorsportu, nicméně po nervy drásající koncovce v Abú Dhabí zůstávala pachuť, jež nejvíce pocítil Lewis Hamilton a jeho tým Mercedes. Hlavním hromosvodem zlosti byl a je ředitel závodu Michael Masi. Svůj pohled na věc teď přidal Tomáše Enge, první a zatím také poslední Čech, který kdy do prestižního seriálu nakoukl.

reklama

Domácí zpravodajství

Syn zpěvačky, která zemřela po covidu: Flegr byl omyl. Ale není divu, že jsem agresivní

Když došlo na lámání chleba, co se týče očkování si kolem sebe postavila tlustou zeď. Těmito slovy popsal v pořadu 360° smýšlení své matky Jan Rek, syn zpěvačky Hany Horké, která zemřela po prodělání koronaviru. Ve vysílání CNN Prima NEWS uvedl, že sama věřila v přírodu a schopnost těla odolávat. To její však nakonec selhalo, umělkyně o víkendu zemřela ve věku 57 let.

Sleva na jízdném bude činit 50 procent. Změna by měla začít platit od dubna

Aktualizováno

Slevy v dopravě pro studenty a seniory se sníží z nynějších 75 procent na 50 procent z jízdného, rozhodla vláda. Změna by měla začít platit od dubna. Na vládu s návrhem přišel ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Státu to má přinést úspory až 1,8 miliardy korun ročně. Slevy by měly dál platit pro děti a studenty do 26 let a lidi starší 65 let. Ministr také navrhne rozšíření slev pro invalidní důchodce s invaliditou třetího stupně.

reklama