Mercedes-Benz EQC: První elektrické SUV s hvězdou ve znaku

Luxusní, ekologický a praktický zároveň. Takové má být první elektrické SUV, které německá automobilka poslala i na české silnice. Mercedes-Benz EQC nabízí i poměrně zajímavý dojezd, takže je pohodlně využitelný jako auto se spalovacím motorem.

Když německá luxusní automobilka Mercedes-Benz přemýšlela, v jaké kategorii aut začít svou elektrickou ofenzivu, volba středně velkých SUV byla poměrně jasná. Velmi oblíbený segment mezi zájemci o luxusní vozy je dobrá startovací pozice. Už na podzim 2019 tak mohla zahájit prodej modelu EQC, přesněji EQC 400 4Matic.

Auto zaujme velmi moderním designem s oblými liniemi a pevnou maskou chladiče, které dávají jasně na srozuměnou, že jde o elektromobil. Uvnitř najdeme samozřejmě vysoce kvalitní materiály, kterými je značka s trojcípou hvězdou pověstná. Kabinu tak zdobí voňavá kůže, kvalitní plasty i kovové prvky. Výsledkem je sci-fi interiér, který se bude líbit každému technologickému nadšenci.

Komfort v hlavní roli

Palubní desce dominuje nejen sportovně střižený trojramenný volant, ale i dvojice displejů, které jsou spolu opticky spojené v jeden celek. Levý simuluje klasické ručičkové ukazatele a umožňuje celou řadu grafických nastavení, pravý slouží systému MBUX s navigací, který lze pohodlně ovládat třeba hlasem.

EQC je dlouhé 4 761 mm a široké 1 884 mm. I díky rozvoru 2 873 mm nabízí poměrně prostorný interiér, který sveze až pět lidí. Do kufru lze naložit rovných 500 litrů zavazadel, po sklopení zadních sedadel až 1 060 litrů. Samozřejmostí jsou elektricky ovládané páté dveře, aby nakládání byl co nejjednodušší. Vyrazit na větší výlet tedy není sebemenší problém.

A to ani z hlediska pohonu. Mercedes-Benz EQC má totiž hned dva elektromotory, tedy každý pro jednu nápravu. Má tak paralelní pohon všech kol. Kromě toho ale disponuje celkovým výkonem 300 kW a masivním točivým momentem 700 Nm. To jsou parametry sportovního vozu, čemuž odpovídá i schopnost zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy. Maximum je omezeno na 180 km/h.

Nabito za pár minut

Díky baterii o kapacitě 88 kWh se tak není potřeba starat o dobíjení příliš často. Auto zvládne ujet až 417 kilometrů na jedno nabití v ideální situaci podle metody WLTP a až 454 kilometrů podle měření NEDC. Nejnovější modely dostanou navíc rychlejší nabíječku pro střídavý proud o výkonu 11 kW, která výrazně zkracuje čas nabíjení z domácích zásuvek nebo pomalejších nabíječek. Rychlé nabíjení je možné výkonem až 110 kW, baterie se tak doplní za několik desítek minut.

Mercedes-Benz EQC se prodává i na českém trhu. Aktuálně stojí 1 887 600 korun. K vozu si lze vybrat celu řadu zajímavé příplatkové výbavy. Řeč je třeba o stylové balíčku AMG, specifických barvách karoserie nebo třeba až 20palcových discích kol.

Tagy: