Luxusní, ekologický a praktický zároveň. Takové má být první elektrické SUV, které německá automobilka poslala i na české silnice. Mercedes-Benz EQC nabízí i poměrně zajímavý dojezd, takže je pohodlně využitelný jako auto se spalovacím motorem.
Když německá luxusní automobilka Mercedes-Benz přemýšlela, v jaké kategorii aut začít svou elektrickou ofenzivu, volba středně velkých SUV byla poměrně jasná. Velmi oblíbený segment mezi zájemci o luxusní vozy je dobrá startovací pozice. Už na podzim 2019 tak mohla zahájit prodej modelu EQC, přesněji EQC 400 4Matic.
Svět si připomíná Den Země. Do ochrany životního prostředí je zapojeno 193 států
Zeměkoule je naším domovem, a proto o ni musíme pečovat. Z toho důvodu se 22. dubna organizuje Den Země – událost, která se zaměřuje na propagaci a podporu ochrany životního prostředí. V současnosti je do akce zapojeno 193 zemí světa. Důležitost ochrany Země se rozhodla připomenout i TV Prima s projektem „Prima šetří Prahu“.
Auto zaujme velmi moderním designem s oblými liniemi a pevnou maskou chladiče, které dávají jasně na srozuměnou, že jde o elektromobil. Uvnitř najdeme samozřejmě vysoce kvalitní materiály, kterými je značka s trojcípou hvězdou pověstná. Kabinu tak zdobí voňavá kůže, kvalitní plasty i kovové prvky. Výsledkem je sci-fi interiér, který se bude líbit každému technologickému nadšenci.
Komfort v hlavní roli
Palubní desce dominuje nejen sportovně střižený trojramenný volant, ale i dvojice displejů, které jsou spolu opticky spojené v jeden celek. Levý simuluje klasické ručičkové ukazatele a umožňuje celou řadu grafických nastavení, pravý slouží systému MBUX s navigací, který lze pohodlně ovládat třeba hlasem.
Mercedes-Benz EQC předvádí svou luxusní palubní desku. Zdroj: Mercedes-Benz
EQC je dlouhé 4 761 mm a široké 1 884 mm. I díky rozvoru 2 873 mm nabízí poměrně prostorný interiér, který sveze až pět lidí. Do kufru lze naložit rovných 500 litrů zavazadel, po sklopení zadních sedadel až 1 060 litrů. Samozřejmostí jsou elektricky ovládané páté dveře, aby nakládání byl co nejjednodušší. Vyrazit na větší výlet tedy není sebemenší problém.
A to ani z hlediska pohonu. Mercedes-Benz EQC má totiž hned dva elektromotory, tedy každý pro jednu nápravu. Má tak paralelní pohon všech kol. Kromě toho ale disponuje celkovým výkonem 300 kW a masivním točivým momentem 700 Nm. To jsou parametry sportovního vozu, čemuž odpovídá i schopnost zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy. Maximum je omezeno na 180 km/h.
Nabito za pár minut
Díky baterii o kapacitě 88 kWh se tak není potřeba starat o dobíjení příliš často. Auto zvládne ujet až 417 kilometrů na jedno nabití v ideální situaci podle metody WLTP a až 454 kilometrů podle měření NEDC. Nejnovější modely dostanou navíc rychlejší nabíječku pro střídavý proud o výkonu 11 kW, která výrazně zkracuje čas nabíjení z domácích zásuvek nebo pomalejších nabíječek. Rychlé nabíjení je možné výkonem až 110 kW, baterie se tak doplní za několik desítek minut.
Díky pohonu všech kol se EQC nelekne ani kluzkého povrchu. Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQC se prodává i na českém trhu. Aktuálně stojí 1 887 600 korun. K vozu si lze vybrat celu řadu zajímavé příplatkové výbavy. Řeč je třeba o stylové balíčku AMG, specifických barvách karoserie nebo třeba až 20palcových discích kol.