Nebezpečné chování řidiče českého autobusu. Vyjel s otevřenými dveřmi a používal telefon

Ilustrační foto

Řidič autobusu používal při jízdě mobilní telefon

Nebezpečné a těžko pochopitelné chování řidiče linkového autobusu ve středních Čechách zachytil jeden z cestujících. Na záběrech, které poskytl redakci CNN Prima NEWS, je vidět, jak řidič za jízdy používá mobilní telefon. Ze zastávky měl navíc vyjet s otevřenými dveřmi. Společnost ABOUT ME s.r.o., která daný spoj provozuje, uvedla, že incident s řidičem probere. Jednatel nevyloučil ani rozvázání pracovního poměru. Dopravní experti se shodují, že řidič svým chováním ohrozil životy cestujících.

Nebezpečné chování řidiče linkového autobusu X332 ve středních Čechách natočil jeden z cestujících, který záběry poskytl redakci CNN Prima NEWS. Na videu je vidět, jak řidič za jízdy opakovaně používá mobilní telefon, píše zprávy, prohlíží mapy a sociální sítě.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Ženy jsou za volantem obezřetnější, tvrdí expert. Zvláštní kategorií jsou elektrokoloběžky

„V úseku Týnec nad Sázavou (žel. st.) – Jílové u Prahy řidič autobusu X332 po celou dobu jízdy využíval mobil, při jízdě textoval SMS, využíval mapy a díval se na sociální sítě (Instagram),“ uvedl pro CNN Prima NEWS autor záběrů, který si přál zůstat v anonymitě.

Podle něj bylo chování řidiče od počátku jízdy nestandardní. „Při mém nástupu do autobusu řidič neseděl v sedadle řidiče a neměl uniformu. Při výjezdu ze zastávky nechal otevřené oboje dveře a mával na dva muže na zastávce, přičemž na ně křičel: ‚Natoč mě‘. Zadní dveře zavřel za jízdy při vyjíždění z posledního nástupiště až po mém upozornění,“ popsal cestující.

Řidič může přijít o práci

Společnost ABOUT ME s.r.o., která linku X332 provozuje, uvedla, že video s příslušným řidičem projedná. „Chování řidiče je nepřípustné, pravděpodobně se jedná o hrubé porušení pracovní kázně, budeme z něho vyvozovat příslušné pracovněprávní důsledky,“ sdělil pro CNN Prima NEWS jednatel společnosti Radek Novotný.

Je možné, že řidič přijde o práci. „Konkrétně v tomto případě plánujeme rozvázat pracovní poměr, i když je to vzhledem k nedostatku řidičů pro firmu obtížné,“ dodal Novotný.

Hazard se životy

Podle prezidenta Asociace dopravních psychologů Aloise Hudečka je chování řidiče naprosto nezodpovědné a jde o hazardování s životy cestujících. „Zároveň ohrožuje ostatní účastníky silničního provozu. Bohužel takových případů je pořád moc, hlavně u řidičů nákladní dopravy,“ uvedl Hudeček pro CNN Prima NEWS.

Právě nevěnování se řízení a nedodržení bezpečné vzdálenosti je podle něj hlavní příčinou fatálních dopravních nehod. „Není to rychlost, ale právě takové chování,“ sdělil Hudeček. Podotkl, že adekvátní a výchovný trest by bylo pouze zadržení řidičského průkazu, protože je to „profesionál“.

Podobně se vyjádřil také dopravní expert Roman Budský. „Je to mazec. Řidič se vesele věnuje mobilnímu telefonu – to samo o sobě už je hrubý přestupek, za což mu hrozí čtyři body a čtyři až deset tisíc korun pokuty ve správním řízení,“ sdělil Budský pro CNN Prima NEWS.

Podotkl, že ještě horší je, jak řidič drží, nebo spíše nedrží volant. „Autobus jede poměrně svižně na úzké silnici, takže by stačilo cokoliv, co by mu pohnulo volantem, a než by zareagoval, skončil by mimo silnici,“ zdůraznil dopravní expert. Dodal, že by stačila díra na silnici a řidič by měl velký problém udržet autobus na silnici. Podle něj bylo řidiči jedno, že ho někdo natáčí. „Zřejmě to nebylo poprvé. Je vidět, že je to mazák, dlouhou dobu se kouká na mobil a nevěnuje se volantu,“ dodal Budský.

Zaměstnavatel by podle něj měl zvážit, jestli takový člověk patří za volant autobusu hromadné dopravy. „Já si myslím, že úplně ne. V dobách, kdy jsem jezdil já, by takový člověk šel od volantu. Pokud to byl brigádník a jen vypomáhal, tak bych se s ním raději rozešel, než aby způsobil nějaký malér,“ dodal Budský. V případě, že by řidič způsobil nehodu, znamenalo by to podle něj problém i pro zaměstnavatele. „Odškodňování zraněných a případně mrtvých by šlo do milionů,“ zdůraznil dopravní expert.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Chytré hodinky samy zbytečně volají záchranáře, ti pak chybí u nehod. Jak problému předcházet?

Tagy: