
Jsme v šoku, uvedl řetězec Action k tragédii v Hradci. Lidé se ptají, jak zajistí bezpečnost
Jsou disciplíny, ve kterých jsou elektromobily jednoduše lepší než spalovací auta. Jednou z nich je bezpochyby sprint na čtvrt míle, v němž „bezemisní“ hypersporty jasně dominují. Rekord mezi produkčními vozy doposud držela Tesla s Modelem S Plaid, jenže teď Američany sesadila z trůnu poměrně neznámá chorvatská střela s názvem Rimac Nevera.
Raketový automobil Aussie Invader 5R se příští rok pokusí překonat pozemní rychlostní rekord z roku 1997. Držitelem tohoto rekordu je dnes už legendární vůz Thrust SSC, který se tehdy v Nevadské poušti rozjel na 1 223,7 km/h. „Australský nájezdník” si však dává podstatně vyšší cíle. Má v úmyslu pokořit magickou hranici 1 000 mil za hodinu, respektive 1 609 km/h.
Už po druhé světové válce se začaly sportovní automobiloví výrobci předhánět v tom, kdo zkonstruuje vůbec nejrychlejší sériově produkovaný vůz na světě. Tento nikdy nekončící hon odstartoval Jaguar XK120, který svého času překonal dnes už směšných 200 kilometrů v hodině. O 106 km/h rychleji uhánělo legendární Ferrari 288 GTO z 80. let. Další zlom přišel až o 23 let později, kdy Bugatti Veyron atakovalo astronomických 407 km/h. Jde to ale ještě rychleji.
Vytvořili jsme přehled deseti nejrychlejších sériově vyráběných automobilů planety. Mezi šestnáctiválcovými monstry najdete vozy značek Bugatti, Hennessey či McLaren. Prvenství mezi elektromobily drží chorvatský Rimac Concept Two, nejočekávanější je Tesla Roadster.