Modernizované sedmimístné SUV Volvo XC90 si odbylo svou lokální premiéru. Oblíbený švédský rodinný bodyguard přijíždí v moderním kabátku a přiváží řadu příjemných změn. Drobnou evolucí prošel jak exteriér, tak interiér a sahalo se i do pohonného ústrojí. Na české zákazníky čeká čistě benzinová i plug-in hybridní motorizace se systémovým výkonem až 455 koní.
Nacházíme se v nově zrekonstruované historické budově pražského hlavního nádraží a pod plachtou se ukrývá nové Volvo XC90. Dlouho očekávaná novinka je připravena k odhalení. Za zvuku hudby pár pohledných tanečnic chytá bílý přehoz a odhaluje české odborné veřejnosti ikonické švédské sedmimístné SUV s omlazenou vizáží.
K TÉMATU: Český sen se naplnil. Dacia představila cenově dostupného konkurenta Škody Kodiaq
Jako první nás zaujala nová maska chladiče, která má extravagantní na sebe kolmé žebrování, jež oproti starému designu působí velmi moderně. Futuristickou tvář vozu skvěle doplňují užší Matrix-LED světlomety ve tvaru Thorova kladiva. Změn si všímáme i na prolisech přední kapoty, která nově působí agresivněji.
Sportovnější postoj pak dotvářejí vytažené blatníky kol, jež neslouží pouze jako designový prvek, ale pomáhají k tomu, aby se bok vozu v zimních měsících méně znečišťoval. Při obchůzce celého auta jsme si také všimli, že návrháři decentně přepracovali podobu zadních světel a u plug-in hybridu změnili tvar krytky nabíjecího konektoru.
Volvo XC-90 Zdroj: Robin Běhal
Větší displej a lepší odhlučnění
Populární hru „najdi rozdíly“ jsme si zahráli také v interiéru, kde jsme si úplně nejdřív všimli nového výrazně většího dotykového displeje s úhlopříčkou 11 palců. Po jeho prozkoumání jsme zjistili, že v jeho jádru tepe aktualizované rozhraní od Googlu, které je přehlednější a intuitivnější. Zároveň jsme pomocí hmatu poznali, že čalounění sedadel už není z běžné zvířecí kůže, nýbrž ze syntetického materiálu, jenž šetří životní prostředí. Přitom na dotek je snad ještě příjemnější než tradiční „zvěřina“.
Zároveň nám při prohlídce auta bylo řečeno, že kabina je obložená novou akustickou pěnou, která interiér vozu ještě lépe odhlučnila. Klid za volantem je tak údajně zaručen.
Co se prostornosti týče, ta zůstala logicky zachována. Do bezmála pětimetrového SUV se tak bez větších problémů vejde sedmičlenná posádka (místa vzadu jsou určena spíše pro děti). A o zábavu se po cestě Volvem postará nové prémiové ozvučení od Bowers & Wilkins.
Volvo XC-90 Zdroj: Robin Běhal
Plug-in hybridní i benzinová motorizace
Volvo XC90, které si díky modernizaci prodlužuje životní cyklus o dalších pár let, má pod kapotou už pouze dvě motorizace. Základ tvoří benzinový dvoulitrový čtyřválec s mild-hybridní technologií, která nese označení B5 AWD a pyšní se výkonem 250 koní (+14 koní z elektromotoru).
Ten pak v nabídce doplňuje vrcholný plug-in hybrid T8 AWD, který ze čtyřválce a elektromotoru dokáže vygenerovat 455 koňských sil. To stačí k tomu, aby švédský mastodont zrychlil z 0 na 100 kilometrů v hodině za 5,4 sekundy. Kromě toho by tato verze měla díky 15kWh baterii ujet čistě na elektřinu 63 až 72 kilometrů (dle WLTP).
A aby řidič měl takovéto početné stádo koní vždy pod kontrolou, je Volvo XC90 doslova prošpikované bezpečnostními a asistenčními systémy, které monitorují veškeré dění kolem rozměrného vozu s hmotností skoro 2,3 tuny.
Cena těsně pod dva miliony
A teď k tomu, co české zákazníky zajímá nejvíce – cena. Nejlevnější provedení s motorem B5 a výbavou Core začíná na 1 990 900 korunách včetně DPH, plug-in hybrid ve stejné výbavě stojí 2 218 400 korun.
Na kompletní technické údaje této novinky, včetně cen dalších výbav, se můžete podívat v katalogu. Zájemce potěší i standardní čtyřletá záruka (popřípadě limit 200 tisíc kilometrů) včetně silniční asistence.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Nákupy potravin před expirací? Motivace zákazníků je prostá, experti radí pravidlo „tří O“