Jako první z potravinářských sítí spustila prodej antigenních testů na covid v první polovině března společnost Kaufland. Od té doby se jejich prodej rozšířil i do jiných řetězců a Češi si od soboty nakoupí antigenní samotestovací sady nově i v prodejnách Lidl. Testy s odběrem vzorku ze slin nabízí za 139 korun. Společnost Billa zařadila testovací sady do sortimentu některých prodejen už ve čtvrtek, od soboty jsou dostupné v celé její síti. Prodej antigenních testů už dříve zahájily i další potravinářské řetězce. Sledují u nich vysokou poptávku a chystají rozšíření nabídky, shodli se zástupci obchodních sítí.
V hypermarketech Albert jsou od čtvrtka dostupná balení pěti kusů testů s odběrem z přední části nosu za 495 korun. „V následujícím týdnu pak řetězec nabídne balení dvou kusů testů v supermarketech,“ uvedl ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček.
Globus spustil prodej testů pro výtěr z nosu a úst v pátek. Balení 20 kusů nabízí za 2 199 Kč. V posledním březnovém týdnu se podle mluvčí Lutfie Volfové chystá do nabídky zařadit testovací sady pro diagnostiku ze slin.
Penny jako jediný řetězec u nás nabízí takzvané lízátkové testy. „V nabídce máme testy značky Saliva s 90procentní citlivostí v ceně 249 korun. Testy prodáváme po jednotlivých kusech,“ popsal mluvčí společnosti Penny Market Tomáš Kubík. Doplnil, že ačkoliv je tento typ testu dražší, jeho výhodou je snadné a bezbolestné použití a hodí se tak i k testování malých dětí. Řetězec prodává testy od pondělí.
Jako první z potravinářských sítí spustila prodej antigenních testů v první polovině března společnost Kaufland. Nabízí testy s odběrem z přední části nosu. Jeden kus původně prodávala za 149,90 Kč, nyní cenu o deset korun snížila. Zároveň přidala do sortimentu balení 25 kusů za 2 499 Kč. Od čtvrtka zrušila i limit nákupu jednoho testu na zákazníka. Příští týden začne podle své mluvčí Renaty Maierl prodávat testy s detekcí koronaviru ze slin.
Samotesty je možné koupit i on-line
Samotesty jsou k dostání i v on-line supermarketech. Rohlik.cz nabízí testovací sadu ze vzorků z nosu, nosohltanu a krku. Jeden kus má za 139,90 Kč, balení 20 kusů za 1 999 Kč. Košík.cz prodává testy s detekcí viru ze slin za 169,90 Kč.
„Zájem je vysoký, pro spoustu domácností dává smysl objednávat testy spolu s běžným nákupem. Momentálně máme v nabídce jednotlivé testy po kusech, i na základě zpětné vazby zákazníků bychom však rádi nabídli také multipacky. To je za nás mimo jiné signál, že domácnosti berou samotestování skutečně vážně a zodpovědně, takže se budeme snažit jim to co nejvíce ulehčit i po rozpočtové stránce,“ uvedl mluvčí Košíku František Brož.
Podnikatelům od 10. března nabízí antigenní samotestovací sady s odběrem z nosu velkoobchod Makro. Balení 25 kusů má za 2 899 Kč. Za týden jich prodal 23 tisíc a plánuje rozšíření sortimentu o testy ze slin, uvedla manažerka komunikace Makro Cash & Carry ČR Romana Nýdrle.
PŘEHLEDNĚ:
- Kaufland – odběr z přední části nosu – 1 ks za 139,9 Kč, balení 25 ks za 2 499 Kč, pak jeden test vychází na 99,90 Kč
- Albert – odběr z přední části nosu – 5 ks za 495 Kč, jeden za 99 Kč
- Billa – odběr z krku nebo přední části nosu – 1 ks za 119,90 Kč
- Globus – odběr z přední části nosu – 20 ks za 2 199 Kč, jeden za 109,90 Kč
- Lidl – odběr ze slin – 1 ks za 139 Kč
- Penny Market – „lízátkový“ test – 1 ks za 249 Kč
- Makro – odběr z přední části nosu – 25 ks za 2 899 Kč, jeden kus za 115,90 Kč
- Košík.cz – odběr ze slin – 1 ks za 169,90 Kč
- Rohlik.cz – odběr z krku nebo přední části nosu – 1 ks za 139,90 Kč, 20 ks za 1 999 Kč, pak jeden test vychází na 99,90 Kč
Živnostníci a firmy dostanou za test 60 korun
Na test, který je na seznamu schválených výjimek ministerstva zdravotnictví, si budou moci živnostníci a firmy nárokovat příspěvek 60 Kč ze zdravotního pojištění. Dotaci budou moci čerpat maximálně na čtyři testy na zaměstnance nebo osobu samostatně výdělečně činnou (OSVČ) měsíčně.
Vláda v boji proti koronaviru zavedla povinné testování ve firmách i ve veřejném sektoru. Podle ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (za ANO) díky tomu bude každý den otestováno zhruba 500 tisíc pracovníků. Pozitivita ve velkých podnicích se podle něj pohybuje mezi 0,5 až jedním procentem, v menších firmách je mezi jedním a dvěma procenty, řekl ve čtvrtek vicepremiér. Testování je závazné jednou za sedm dní, vláda ale uvažuje o zvýšení frekvence na dvakrát týdně.