
Kolotoče, atrakce i akce pro děti: Po roce opět začala Matějská pouť, potrvá do dubna
Přibližně sto dní trvá zákazníkům, než si vyberou ojeté auto. To je asi dvakrát déle než v minulosti. Výběr je totiž komplexnější. Roli hraje nejenom značka, barva a typ, ale také druhy převodovek, najeté kilometry a mnoho dalších aspektů. V Česku se letos zřejmě prodá více než sto tisíc ojetých vozů.
Majitelé ojetých aut, kteří uvažují o jejich prodeji, mají důvod k jásotu. Kupující naopak zapláčou. Použitá vozidla mají totiž letos opět výrazně zdražit. A možná ještě mnohem výrazněji než v loňském roce, kdy ceny ojetin stouply průměrně o 15 procent.
Jakkoliv si u nás první novodobá Octavia drží ceny vysoko, nikdo soudný by za 21letou, na pohled zdánlivě nijak zvláštní ojetinu nedal 1 200 000 Kč. Tento kus je však výjimkou. Jedná se o prodlouženou verzi Long, s rozvorem prodlouženým o 8 cm, která se do sériové výroby nikdy nedostala.
Průměrná cena ojetého vozu Škoda Octavia byla v roce 2021 podle dat společnosti AURES Holdings 224 000 Kč. Přibližně polovina Čechů s průměrným příjmem by tak na takovou ojetinu mohla při měsíční úspoře kolem 3 000 Kč šetřit něco přes šest let.
Motorističtí novináři ve svých recenzích stále dokola opakují, že pokud bydlíte v socialistickém paneláku bez přístupu k nabíječce, na elektromobil při výběru auta raději zapomeňte, nehledě na další nevýhody v čele s vysokou cenou. Má však smysl kupovat starší, a tedy levnější elektroauto? Britští žurnalisté hledali odpověď.
Tvrzení, že auto je ta nejhorší investice, už dávno neplatí. Přinejmenším u auta ojetého. Nedostatek nových vozů způsobil, že ceny mladých ojetin dohnaly ceny aut nových. Roste ale i hodnota modelů, které na své hodnotě téměř nic dlouhodobě neztrácí. A to ještě není řeč o veteránech.
Některé díly se porouchávají velmi často, jiné překvapivě vydrží. To vše bez ohledu na stáří, značku či model vozu. Jak je to možné? Rozsáhlý průzkum, během kterého technici hodnotili 50 nejoblíbenějších vozů v České republice, se záhadě snažil přijít na kloub.
Jedno z posledních aut mrtvé automobilky Saab je dnes na českém trhu s ojetinami raritou. I proto jeho cena stoupá. Nyní je obvykle třikrát dražší než obdobný vůz od Opelu, se kterým je technicky spřízněný. Proč?
Kdo by chtěl cestovat jako britská královna, může. K mání je totiž luxusní limuzína Bentley Mulsanne v typickém zeleném lakování, která patřila přímo Alžbětě II. Zachovalé auto má vysoký výkon a velmi malý nájezd.
Platnost státních technických kontrol (STK) automobilů se kvůli koronavirové krizi prodlouží o deset měsíců. Opatření platné pro celou EU se týká technických kontrol propadlých od loňského září do konce letošního června. Nebude však platit pro už jednou takto prodloužené STK loni. Informovalo o tom ministerstvo dopravy. Už dříve úřady automaticky prodloužily platnost končících řidičských průkazů.
Mezi nejspolehlivějšími bazarovými vozy luxusních značek jsou například Jaguar XF, BMW řady 5 nebo Mercedes-Benz třídy E. Naopak Audi A6 neuspělo. Problémy měla čtvrtina majitelů tohoto vozu.
Do aukce jde vzácný model supersportovního vozu v retro střihu. Ford GT Heritage Edition odkazoval na legendární vůz z konce šedesátých let a vznikl jen v 343 kusech. Tento má ještě sedadlo i volant obalené v ochranném igelitu.