Petr Vágner se jako jedna ze čtyř hvězd televizní obrazovky zúčastnil projektu "Prima čistí Prahu." Po dobu sedmi dnů používal ke své dopravě po Praze tam, kde je potřeba vlastního automobilu a kam se nedá dostat pěšky či městskou dopravou elektromobil Mercedes Benz EQA. Zážitky to byly nevšední.
Mercedes-Benz plánuje v tomto roce představení hned několika nových elektromobilů. Ofenzivu startuje kompaktním elektrickým SUV EQA. Jde o elektrickou verzi předloni představeného GLA. Místo speciální elektrické platformy tedy novinka používá multienergetickou architekturu, která zvládne konvenční motory i čistě elektrický pohon. Právě v jeho společnosti strávil týden Petr Vágner.
Petře, Kde jste nejčastěji nabíjel? Doma nebo na veřejné nabíječce?
Většinou to bylo na veřejné nabíječce, u nás doma v garáži to nelze kvůli požárnímu nařízení. Ale vůbec mi to nevadilo, vždy jsem si v autě zadal nejbližší stanici (nebo podle potřeby předem naplánoval zastávku na veřejné nabíječce) a bylo to v pohodě. Člověk si mezitím vyřídí telefony, nebo emaily a může zase frčet dál.
Ujel jste na elektřinu dál, než jste čekal nebo spíš míň?
No spíše to byl takový nezvyk „jezdit na baterky.“ Je pravda, že v minulosti jsem už měl hybridní automobil a elektromotorku, ale člověk tak nějak musí počítat s tím, že je to jiná jízda než s naftou nebo benzinem. Jednak díky tomu, že neslyšíš nastartování, nebo túrování motoru a hlavně díky tomu, že máme v ČR benzinky skoro na každém kroku, zatímco síť dobíjecích stanic pro elektromobily je u nás zatím stále v plenkách.
Petr Vágner je tváří projektu Prima šetří Prahu. S elektromobilem Mercedes budil pozornost všude, kde se objevil. Zdroj: FTV Prima
Zaujal jste lidi kolem sebe?
Myslím, že ano. Jednak díky autu a jeho designu, neslyšnému motoru a také polepem na dveřích: Prima FTV a CNN Prima NEWS. Všichni se pořád dívali, kdo v tom jede!
Splnilo auto vaše očekávání?
Ano, bylo to velice příjemné. Nové auto, design, interiér jako ve vesmírné raketě a hlasové ovládání.
Co se vám na jezdění s tím líbilo nejvíc?
Ticho uvnitř auta a hlasové ovládání.
Kolik km jste během elektrického týdne zhruba ujel?
Ujel jsem něco přes 600 km, vlastně to bylo zatím nejvíce vzhledem k tomu, že se díky Covidu-19, restrikcím a okresu nedá moc cestovat. Teď to byl naopak velký výlet a zážitek z cestování.
Ušetřil jste za parkování, když se s elektromobily dá na "modré" stát zdarma?
To jsem vůbec nevyužil. Většinou jsem jezdil garáž – garáž, nebo jsem měl někde parkovací místo. Možná bych ušetřil, kdyby nebyl lockdown a jezdil bych více po natáčecích studiích, nebo do divadla.
Víte, kolik emisí CO2 jste jezděním elektromobilem uspořil ve srovnání s klasickým naftovým GLA?
Kolik?
Při kilometrech (601km), které jste ujel 798 gramů!
To není špatné, ne? :-)
Prima šetří Prahu v přepočtu na uspořené emise CO2
Řidič | Najeté kilometry | Mercedes EQA | Průměrný naftový motor |
---|---|---|---|
Petr Vágner | 601 km | 0 gramů | 798 gramů |
Václav Janata | 520 km | 0 gramů | 690 gramů |
Iva Kubelková | 1 600 km | 0 gramů | 2 124 gramů |
Libor Bouček | 440 km | 0 gramů | 584 gramů |