99,97 % okrsků sečteno
68,94 % volební účast




34,55 %

ANO

23,34 %

SPOLU

11,22 %

STAN

8,95 %

PIRÁTI

7,79 %

SPD

6,77 %

MOTO

0,44 %

GENERACE

0,22 %

ČR1

0,21 %

ŠVÝC. DEM.

0,18 %

ČSSD

0,13 %

VOLUNTIA

0,13 %

0,11 %

VÝZVA

0,08 %

JASAN

0,07 %

REBELOVÉ

0,06 %

MZH

0,06 %

HOP HYDRA

0,06 %

VOLT

0,05 %

LEVICE

0,05 %

SMSKA

0,03 %

KRUH

0,01 %

BPS

0,00 %

PB

0,00 %

NE URZA.CZ

Piloti indonéských aerolinek na vnitrostátním letu usnuli. Stroj nabral špatný kurs


Oba piloti stroje Airbus A320 společnosti Batik Air Indonesia usnuli během vnitrostátního letu z ostrova Celebes na severu souostroví do hlavního města Jakarty, píše web týdeníku Focus. Nakonec se jeden z nich včas probudil, upravil směr letu a všech 153 cestujících a šest členů posádky bezpečně přistálo.

Pro pracovníky letového provozu to byly nervy drásající chvíle. Ráno 25. ledna se několikrát marně pokusili kontaktovat posádku Airbusu A320. Poslední kontakt s posádkou měli kolem 8:43 tamějšího času. O dvanáct minut později se znovu ozvali s dotazem na let BTK6723, ale nedostali žádnou odpověď. Kontroloři se o to několikrát pokusili a také požádali posádky jiných letadel, aby se spojili s Batik Air A320. Marně, píše web týdeníku Focus.

ČTĚTE TAKÉ: Další hrozivý problém Boeingu. Krátce před startem do Bogoty mu upadlo přední kolo

Až v 9:11, 28 minut po posledním kontaktu, se řízení letového provozu podařilo znovu navázat spojení s letadlem. Důvod? Oba piloti usnuli a v danou chvíli se jeden z pilotů probudil. Zjistil, že druhý pilot spí a že letadlo má špatný kurz. Okamžitě kolegu probudil a po navázání spojení s Jakartou kurz upřesnil. Celý let trval dvě hodiny a 35 minut a nikomu se nic nestalo.

Vyšetřováním se zjistilo, že jeden z pilotů noc před odletem neodpočíval. Před nočním letem šel spát kolem 19. hodiny, ale několikrát se probudil, aby pomohl manželce s měsíčními dvojčaty. O půlnoci vstal a odjel na letiště. Tam ho zkontrolovala sestra, která měla službu u Batik, a nevykazoval žádné abnormality.

Zhruba půl hodiny po vzletu požádal kopilota, aby ho vystřídal s tím, že si odpočine. Kopilot souhlasil a převzal řízení stroje, za chvíli ovšem také usnul, uvádí zpráva leteckého úřadu.

Indonéská agentura pro bezpečnost leteckého provozu po incidentu apelovala na přepravce, aby dbali na bezpečnostní pravidla a dopřávali pilotům dostatečný odpočinek. V praxi se tak ale neděje, piloti bývají unavení a pravidla jsou často porušována. Indonésie se přitom rozkládá na více než 17 tisících ostrovech a je na letecké dopravě zcela závislá, napsal Le Figaro.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Další nehoda Boeingu, stroj sjel v Houstonu z ranveje