Přestože leží Kladno pouze několik desítek kilometrů od Prahy, důstojné dopravní spojení s hlavním městem stále chybí. Změnit by to měla moderní železnice, která je součástí projektu tratě na Letiště Václava Havla. Správa železnic zveřejnila video, kde podobu chystaného úseku tratě z Kladna do Ruzyně představuje. Momentálně je hotova jen jedna část k letišti, celá trať má být zprovozněna do roku 2028 a stát by měla kolem 40 miliard korun.
Po rekonstrukci by se jednokolejná trať měla rozšířit o další kolej, zároveň bude elektrifikována. Traťovou rychlost je v plánu zvýšit až na 140 km/h. U stanic pak má vzniknout celkem 1100 parkovacích míst, konkrétně v Hostivici, Jenči a Malém Přítočnu. Součástí rekonstrukce by měla být i modernizace těchto stanic.
🔥 Správa železnic zveřejnila další video ze série představující modernizaci trati z Prahy do Kladna. Dnes se můžete...
Posted by Pražská integrovaná doprava on Wednesday, January 20, 2021
Připravovaná trať je rozdělena na osm úseků. V současnosti je dokončen jediný z nich, Negrelliho viadukt, který složí od loňského června. Další úseky se začnou stavět do dvou let. První má přijít rekonstrukce Masarykova nádraží. Už dříve Správa železnic získala územní rozhodnutí k úsekům Praha Výstaviště – Praha Bubny a také pro úsek mezi Kladnem a částí Ostrovec. Přípravné práce pokračují i jinde. V květnu začala správa provádět inženýrsko-geologické vrty pro posouzení variant tunelového vedení trasy mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín.
V rámci celkové trasy, která má vést z Masarykova nádraží, se podařilo zatím zrekonstruovat Negrelliho viadukt. Velké změny však čekají cestující například kolem stanice Praha-Bubny a přilehlých zastávek tramvají a metra Vltavská. Dále na úseku přibude zastávka Praha-Výstaviště.
„V rámci opravy dalšího úseku trati mezi Prahou a Kladnem se kompletně zmodernizuje stávající stanice Praha-Bubny, dvoukolejní přilehlý traťový úsek v celkové délce 1,3 kilometru a zřídí nová zastávka Praha-Výstaviště. Nová trať projde také elektrifikací,“ píše Správa železnic na svém Facebooku.
O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví už od 90. let. Nové spojení má být elektrizované, vedené po dvou kolejích a má umožnit provoz vlaků na letiště i na Kladno v desetiminutových intervalech.