Přestože leží Kladno pouze několik desítek kilometrů od Prahy, důstojné dopravní spojení s hlavním městem stále chybí. Změnit by to měla moderní železnice, která je součástí projektu tratě na Letiště Václava Havla. Správa železnic zveřejnila video, kde podobu chystaného úseku tratě z Kladna do Ruzyně představuje. Momentálně je hotova jen jedna část k letišti, celá trať má být zprovozněna do roku 2028 a stát by měla kolem 40 miliard korun.
Po rekonstrukci by se jednokolejná trať měla rozšířit o další kolej, zároveň bude elektrifikována. Traťovou rychlost je v plánu zvýšit až na 140 km/h. U stanic pak má vzniknout celkem 1100 parkovacích míst, konkrétně v Hostivici, Jenči a Malém Přítočnu. Součástí rekonstrukce by měla být i modernizace těchto stanic.
🔥 Správa železnic zveřejnila další video ze série představující modernizaci trati z Prahy do Kladna. Dnes se můžete...
Posted by Pražská integrovaná doprava on Wednesday, January 20, 2021
Připravovaná trať je rozdělena na osm úseků. V současnosti je dokončen jediný z nich, Negrelliho viadukt, který složí od loňského června. Další úseky se začnou stavět do dvou let. První má přijít rekonstrukce Masarykova nádraží. Už dříve Správa železnic získala územní rozhodnutí k úsekům Praha Výstaviště – Praha Bubny a také pro úsek mezi Kladnem a částí Ostrovec. Přípravné práce pokračují i jinde. V květnu začala správa provádět inženýrsko-geologické vrty pro posouzení variant tunelového vedení trasy mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín.
Podívejte se, jak bude vypadat železnice na letiště. Stát by mohla za devět let
Důstojný spoj centra Prahy s Letištěm Václava Havla, na který nejenom Pražané čekají desítky let, dostává konkrétní obrysy. Zatímco Praha se chlubí tím, že vyřešila výkup potřebných pozemků, Správa železnic, která projekt realizuje, zveřejňuje videa ke konkrétní podobě jednotlivých úseků a stanic. Celá stavba by se mohla dokončit v roce 2029.
V rámci celkové trasy, která má vést z Masarykova nádraží, se podařilo zatím zrekonstruovat Negrelliho viadukt. Velké změny však čekají cestující například kolem stanice Praha-Bubny a přilehlých zastávek tramvají a metra Vltavská. Dále na úseku přibude zastávka Praha-Výstaviště.
„V rámci opravy dalšího úseku trati mezi Prahou a Kladnem se kompletně zmodernizuje stávající stanice Praha-Bubny, dvoukolejní přilehlý traťový úsek v celkové délce 1,3 kilometru a zřídí nová zastávka Praha-Výstaviště. Nová trať projde také elektrifikací,“ píše Správa železnic na svém Facebooku.
O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví už od 90. let. Nové spojení má být elektrizované, vedené po dvou kolejích a má umožnit provoz vlaků na letiště i na Kladno v desetiminutových intervalech.