reklama

Pokud teď budeme zodpovědní, můžeme mít krásné Vánoce, říká šéfka jihočeské hygieny

Rada vlády pro zdravotní rizika v pátek jednala o rozvolňování protikoronavirových opatření vzhledem k blížícím se Vánocům. I když čísla nakažených v některých regionech klesají, Jihočeský kraj měl za čtvrtek rekordní počet infikovaných. Češi můžou mít krásné Vánoce jako vždy, je však potřeba maximálně dodržovat preventivní opatření, zdůraznila ředitelka krajské hygienické stanice v Českých Budějovicích Kvetoslava Kotrbová, která byla hostem pořadu Interview na televizi CNN Prima NEWS.

reklama

„S rozvolňováním bych byla za Jihočeský kraj opatrná,“ říká Kotrbová, podle které je nejrizikovějším místem šíření koronaviru rodinné prostředí, zatímco na začátku školního roku to byly školy.

Kromě rekordního nárůstu nakažených trpí kraj také vysokým poměrem pozitivních výsledků u testů na koronavirus. I když je v Česku průměrné číslo kolem 35 %, v Jihočeském kraji má pozitivní výsledek více než polovina všech testovaných (57 %).

„Snažíme se maximálně trasovat. Tak chceme počty nakažených snížit. U úspěšného trasování viru je také potřeba, aby co nejvíce nakažených podrobně vyplňovalo internetové koronavirové dotazníky. V současnosti to v Jihočeském kraji dělá zhruba 15 procent lidí,“ vysvětluje Kotrbová. Přesto se podle ní většina Jihočechů chová zodpovědně.

Ředitelka Krajské hygienické stanice v Českých Budějovicích proto pokládá za nadějné, že si letošní Vánoce užijeme jako vždy. „Podmínky v obchodech musíme nastavit tak, abychom mohli nakoupit dárky, ale aby ten prodej byl bezpečný. Lidé by si měli poctivě dezinfikovat ruce, nosit roušky a dodržovat rozestupy. Pokud se tohoto budeme držet, můžeme mít krásné Vánoce,“ dodává.

Rozhovor Martiny Kuzdasové s Kvetoslavou Kotrbovou si můžete poslechnout i jako podcast:

Všechny podcastové pořady CNN Prima NEWS najdete na SpotifyGoogle PodcastsApple PodcastsCastboxu a dalších platformách.

Tagy:

Hlavní zprávy

Některé billboardy fascinují svou blbostí. Nejlepší hlášky z Co Čech, to politik!
Pořady

Některé billboardy fascinují svou blbostí. Nejlepší hlášky z Co Čech, to politik!

Hosté čtvrtečního pořadu Co Čech, to politik! na CNN Prima NEWS probrali volební kampaň, migraci, pravidla pro předjíždění cyklistů i sňatky homosexuálů. Padaly přitom hlášky o „fascinující blbosti billboardů“, „divokých“ Pirátech či „maglajsu v hlavě“. Diskutovali fotbalový internacionál Ladislav Vízek, právník Tomáš Sokol a politický komentátor Roman Joch.

Bartošek: Interpelace na Babiše od poslanců ANO byly jako třídní schůzka Hujerových
360°

Bartošek: Interpelace na Babiše od poslanců ANO byly jako třídní schůzka Hujerových

Předseda poslanců KDU-ČSL Jan Bartošek v pořadu 360° na CNN Prima NEWS kritizoval čtvrteční interpelace členů hnutí ANO na jejich šéfa a premiéra Andreje Babiše. Podle něj situace ve Sněmovně připomínala „třídní schůzku s Hujerovými“. Vůči jeho názoru se ohradil Patrik Nacher z ANO. Podle něj byly dotazy jeho kolegů na předsedu vlády věcné a navíc podle jednacího řádu Sněmovny nebylo porušeno žádné pravidlo.

Právník Sokol o „Husté dvojce“ Maláčová–Stropnický: Ještě že mám zbraň

Velmi ostrou kritiku si vysloužila „Hustá dvojka“, tedy ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová (ČSSD) a její spolukandidát do Sněmovny Matěj Stropnický (za ČSSD), od hostů pořadu Co Čech, to politik! na CNN Prima NEWS. Známého právníka Tomáše Sokola dvojice politiků svým videem přesvědčila podle jeho slov nanejvýš o tom, že je rád, že je držitelem zbraně. Proti duu Maláčová–Stropnický se vyjádřili i bývalý fotbalista Ladislav Vízek a politický komentátor Roman Joch.

Už víme, kdo je mozek rodiny. Lidé se kvůli obálce časopisu vysmáli Harrymu a Meghan

Princ Harry se svou ženou Meghan mohou slavit další vítězství. Magazín Time je totiž zařadil mezi 100 nejvlivnějších osobností světa. Zprávou se pochlubili na sociálních sítích v den princových 37. narozenin, spolu s ní sdíleli i fotografii z titulní strany magazínu. Místo obdivu však schytali hlavně kritiku. Lidé se jim vysmáli, že vypadají jako po hodně nezdařené retuši.

Jediný Čech, který byl v F1: Schumacher mi přál hodně štěstí. Snad budu mít brzy nástupce

Celý svět se 16. září 2001 ještě vzpamatovával z teroristických útoků v USA. Jakékoliv sportovní události byly pochopitelně upozaděné, přesto přesně před 20 lety nastal velký den pro Českou republiku. Tomáš Enge se stal prvním – a stále posledním – Čechem, který závodil ve slavné formuli 1. O nezapomenutelné zkušenosti vyprávěl v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS.

reklama

Domácí zpravodajství

Hamáček: Z ČSSD jsem nejpopulárnější. Za vládu s Babišem bych nám dal dvojku

Nikdo z ČSSD nemá větší popularitu než já a Jana Maláčová, prohlásil v rozhovoru pro CNN Prima NEWS sebevědomě předseda ČSSD Jan Hamáček. Fakt, že má strana pod jeho vedením historicky nejhorší výsledky a hrozí jí, že se neprobojuje do Sněmovny, nepovažuje pouze za svou chybu, ale za celosvětový trend ústupu tradiční levice. Za vládní angažmá by dal své straně dvojku. Mluví třeba i o tom, že koalice Spolu a Pirátů se STAN se podle něj určitě rozpadnou.

Propusťte Frančettiho, nebo očekávejte následky. Ruská ministryně dala Česku ultimátum

Rusko chce, aby Česká republika propustila Rusa Alexandra Frančettiho, zadrženého v neděli v Praze. Podle agentury TASS to řekla mluvčí ruského ministerstva zahraničí Marija Zacharovová s tím, že Praha nemá případ politizovat. Jeho vydání Ukrajině podle ní bude mít důsledky. Frančettiho zadržela česká policie na žádost Ukrajiny, která ho viní z toho, že se v roce 2014 aktivně podílel na ruské anexi ukrajinského poloostrova Krym.

Horká fáze předvolebního vysílání: CNN Prima NEWS uvádí nové pořady i superdebaty s diváky

CNN Prima NEWS startuje horkou fázi předvolebního vysílání a uvádí celou řadu nových pořadů a formátů, jejichž společným tématem jsou blížící se volby do Poslanecké sněmovny. Od 30. srpna nabízí každý všední den speciální volební blok, dále mimořádná vydání pořadu 360° s diváky ve studiu, dvě superdebaty s lídry stran a v neposlední řadě moderní volební studio v den voleb samotných.

reklama