Oprava Barrandovského mostu
Pražané se od příštího týdne musí připravit na nemalé komplikace v pražské dopravě. V pondělí vypukne dlouho očekávaná první etapa opravy Barrandovského mostu, který je nejvytíženější dopravní tepnou ve městě. Náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) zdůrazňuje, že nejnáročnějších bude prvních deset dnů na Strakonické ulici kvůli bourání nájezdové rampy. Na jaké dopravní komplikace se tedy musí lidé připravit a jak se jim mohou pokusit vyhnout?
Co se změní pro řidiče
Při opravě pražského Barrandovského mostu bude pro řidiče nejnáročnějších prvních deset dnů na Strakonické ulici. Kvůli bourání nájezdové rampy bude u mostu zúžena do jednoho jízdního pruhu. Oprava začne v sobotu, kdy silničáři vyznačí dopravní omezení. Těžká technika přijede na místo v neděli a samotná oprava začne v pondělí. Opravy jsou rozděleny do několika let. Letos potrvají 110 dní.
„Prvních deset dnů bude nejhorších právě z důvodu bourání rampy, protože při něm bude materiál padat na jeden jízdní pruh na Strakonické v místě, kde auta podjíždí Barrandovský most. Nyní je zde jeden pruh pro auta a druhý pro autobusy. A těch prvních deset dní tam bude jeden pruh pro všechny společně,“ řekl Scheinherr.
Kudy povedou objízdné trasy
Řidiči budou muset jet po objízdných trasách. Provoz bude částečně omezen i na mostě, kde budou v obou směrech namísto čtyř tři jízdní pruhy. Objížďky povedou zejména po Pražském okruhu, kde byl dočasně otevřen sjezd na Písnici, u Lihovaru vznikla rampa pro otáčení a rozšířena byla kapacita křižovatky u mostu Závodu míru na Zbraslavi.
Při průjezdu po dálničních úsecích, které budou sloužit jako objízdná trasa, nebudou řidiči potřebovat dálniční známku. „Doporučuji jezdit po Pražském okruhu. Vyjednali jsme, že na objízdné trase nemusí řidiči mít dálniční známku,“ sdělil Scheinherr.
Dopravě by měli ulevit také tzv. odlehčovací trasy. Detaily popsala již dříve tisková mluvčí TSK Barbora Lišková. „Hlavní objízdná trasa je po Pražském okruhu. Pokud dojedou lidé k rampě Barrandovského mostu, budou moci využít vratnou rampu u Lihovaru. Vše ostatní už nejsou objízdné, ale odlehčovací trasy, a těch máme vytipovaných asi 100. Jde o komunikace, které budou provozem po dobu oprav o něco zatíženější,“ řekla redakci CNN Prima NEWS Lišková.
ZA DVA TÝDNY ZAČÍNÁ OPRAVA STOLETÍ 🚧 Ano, začátek rekonstrukce Barrandovského mostu se nezadržitelně blíží. Už začaly...
Posted by Adam Scheinherr on Monday, May 2, 2022
Mezi odlehčovací trasy budou patřit například Pražský okruh (úsek 515), Jižní spojka, Městský okruh – Tunel Mrázovka či Tunel Blanka.
Varianta MHD
U autobusových linek 118, 170, 190 a 197 jedoucích přes „Barranďák“ nebudou žádné změny. „Pro plynulejší příjezd jsme prodloužili buspruhy v Jeremenkově, Vrbově, Modřanské a v ulici Ke Krči. Pouze linka 125 bude o pracovních dnech rozdělená na dva samostatné úseky od metra Háje,“ vysvělil Scheinherr.
Co se tramvajové dopravy týče, cestujícím směřujícím směrem od Barrandova směrem na Braník velmi pomůže posílená linka 21. „Pokud nám budou autobusy stát na Barranďáku, jsme připraveni posílit linky 2, 3, 17 a 21 ve směru z Modřan a Braníka do centra. Linka 21 je posílená, jezdí návazně na příměstské spoje na Nádraží Smíchov. Vzhledem k očekávaným nárůstům cestujících posílíme linku 17 do Kobylis a opět vyjede 23,“ doplnil Scheinherr.
LINKA 21 NABÍDNE ALTERNATIVNÍ DOPRAVNÍ SPOJENÍ | V souvislosti s opatřeními při rekonstrukci Barrandovského mostu dojde...
Posted by Dopravní podnik hlavního města Prahy on Wednesday, May 11, 2022
Cestování na kole
Další variantou, kterou mohou lidé zvolit, pokud se budou chtít vyhnout dopravním zácpám, je cesta na kole. „Se společnostmi Rekola a Nextbike jsme se domluvili, aby nově rozšířily provoz na Komořany, Zbraslav, Velkou Chuchli a Radotín. Zároveň k lepšímu cestování mezi oběma břehy mezi Dvorci a Lihovarem bude jezdit přívoz P3 ráno po deseti minutách a zbytek dne po 15 minutách,“ doplnil náměstek.
Barrandovský most, dodnes čtvrtý nejmladší pražský most přes Vltavu, mohli motoristé částečně používat již od září 1983, celý byl ale slavnostně otevřen teprve začátkem listopadu 1988. Od začátku patří mezi hlavní pražské komunikace, dnes po něm denně projede asi 140 000 aut a patří mezi vůbec nejvytíženější úseky silniční sítě v ČR. Je přitom ve špatném stavu a nebyl nikdy výrazněji opravován. Jeho celková rekonstrukce začala už předloni, práce na spodní straně ale ještě neovlivnily dopravu. Tu zasáhne až nynější etapa, která začne 16. května.