Oprava Barrandovského mostu: Prvních 10 dní bude nejhorších, má se totiž bourat rampa

Barrandovský most

V pondělí 16. května začne rekonstrukce Barrandovského mostu

Při opravě Barrandovského mostu bude pro řidiče nejtěžších prvních deset dnů na Strakonické ulici. Bourání rampy ji totiž zúží na jeden pruh, uvedlo vedení Prahy. Město domluvilo smlouvu i s odtahovou službou, která bude mít poblíž mostu tři vozidla v pohotovosti. Má se tak zajistit rychlá plynulost dopravy v případě nehod.

Již v pondělí 16. května začne dlouho očekávaná rekonstrukce Barrandovského mostu. Vedení Prahy ve čtvrtek na tiskové konferenci přiblížilo, jak oprava bude probíhat a jaká opatření byla přijata.

„Rekonstrukce se uskuteční ve čtyřech etapách, přičemž ta první bude nejdelší a nejnáročnější. Bude se bourat nájezd na Strakonickou, na jehož místě vznikne rampa nová,“ přiblížil reportér CNN Prima NEWS Karel Rychlý po brífinku primátora Zdeňka Hřiba (Piráti). Právě bourání rampy bude podle vedení města představovat nejtěžších deset dní ihned na začátku oprav.

„Materiál bude padat na jeden jízdní pruh na Strakonické v místě, kde auta podjíždí Barrandovský most. Nyní je zde jeden pruh pro auta a druhý pro autobusy. A těch prvních deset dní tam bude jeden pruh pro všechny společně,“ řekl na tiskové konferenci náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Na místě bude odtahová služba

Vedení města proto nyní apeluje na řidiče, aby co nejvíce využívali navigace, které by jim měly zjistit, která z cest by pro ně mohla být nejvýhodnější. „Stejně tak se řešila agresivita a pirátství. Podle studie, kterou si nechala udělat Technická správa komunikací Prahy, bude rekonstrukce působit na temnější řidičské pudy. Není proto otázka, jestli k nehodě dojde, ale kdy,“ citoval vedení metropole Rychlý.

Základem je, aby byla doprava co nejplynulejší, byť by se jelo pomalou rychlostí. „V případě, že by došlo ke kolizi, budou neustále v okolí Barrandovského mostu tři odtahové vozy, které auta odtáhnou pryč. Tím se provoz rychle obnoví,“ dodal reportér s odkazem na smlouvu mezi společností a městem. Dojezd vozů na most by se měl počítat v minutách.

Veřejně přístupné toalety v pražských hospodách? Slušné pouštíme, tvrdí restauratér

V hlavním městě není dostatek veřejných toalet a lidé to pociťují, stěžoval si v pořadu 360° starosta Prahy 7 Jan Čižinský, jenž je zároveň pražským zastupitelem. Pražské restauratéry už před několika dny skrze média požádal, aby své toalety zpřístupnili veřejnosti. Podle zástupce restauratérů v Asociaci malých a středních podniků Luboše Kastnera jde však pouze o politické téma. Když někdo od „odskočení“ požádá, restauratéři ho neodmítnou.

Jako první silničáři v sobotu na mostě vyznačí dopravní omezení. V neděli pak najedou na most těžké stroje jako frézy, bagry nebo sklápěče. „V pondělí začne frézování vozovek na mostě i na rampě. (Příští týden) ve středu pak bourání rampy,“ řekl Scheinherr. Silničáři zároveň začnou opravovat římsy na mostě.

Kudy povedou objízdné trasy?

Řidiči budou muset jet po objízdných trasách. Provoz bude částečně omezen i na mostě, kde budou v obou směrech namísto čtyř tři jízdní pruhy. Objížďky povedou zejména po Pražském okruhu, kde byl dočasně otevřen sjezd na Písnici, u Lihovaru vznikla rampa pro otáčení a rozšířena byla kapacita křižovatky u mostu Závodu míru na Zbraslavi.

Všechny linky MHD, které po mostě jezdí, budou zachovány. Pouze linka číslo 125 ze Smíchovského nádraží na Skalku bude rozdělena na X125 ze Smíchova na Háje a na číslo 125, které pojede mezi Skalkou a Háji. Podle náměstka ředitele Ropid Martina Šubrta byly na některých místech prodlouženy vyhrazené pruhy pro autobusy, aby se autobusy k mostu snáz dostaly. To se týká třeba Jeremenkovy, Vrbovy nebo Modřanské ulice.

Posílena bude také tramvajová linka číslo 21, která výjimečně pojede z Braníka ke Smíchovskému nádraží. Tramvaj číslo 17 bude prodloužena až do Vozovny Kobylisy. Posunuto bylo molo přívozu mezi Prahou 4 a 5 blíže k Dvorcům a v ranní špičce popluje častěji. Pokud by podle Šubrta vznikly další potíže, České dráhy by posílily vlaky ze Zbraslavi do Braníku. Na cyklostezkách podél Vltavy přibudou stanoviště sdílených kol v místech, kde nyní nejsou.

Každý rok v létě proběhne další etapa z plánovaných čtyř. Celkem by rekonstrukce povrchu a přepjatých lan měla stát 600 milionů korun. „K částce se však musí připočíst i částka za předchozí rekonstrukci, která nezasáhla do provozu. Celkem tak oprava Barrandovského mostu vyjde na 750 milionů korun,“ vysvětlil reportér CNN Prima NEWS Rychlý.

Tagy: